۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۰۰

جروزالم پست:

افول امپراطوری آمریکا نزدیک است

افول امپراطوری آمریکا نزدیک است

نشریه صهیونیستی «جروزالم پست» با انتشار یادداشتی اعتراف کرد که امپراطوری آمریکا در جهان رو به افول است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه صهیونیستی «جروزالم پست» با انتشار یادداشتی اعتراف کرد که امپراطوری آمریکا در جهان رو به افول است.

بر اساس این گزارش، نشریه جروزالم پست نوشت: آنچه بیش از ۱۲۰ سال قبل در نتیجه تسخیر هاوایی و فیلیپین ایجاد شده و به قدرتمندترین امپراطور تاریخ تبدیل شد، اکنون اندازه آن پوچ، هزینه‌هایش گزاف و اهداف آن بی ربط به یکدیگر شده است.

به نوشته این نشریه، درست در زمان دست و پنجه نرم کردن آمریکا با مشکلات متعددی همچون سقط جنین، کنترل تسلیحاتی و رفاه عمومی، عقب نشینی امپریالیستی آمریکا از جمله اهدافی بود که اوباما، ترامپ و اکنون نیز «جو بایدن» در آن شریک بوده و مشغول انجام آن هستند.

در ادامه این مطلب آمده است که با توجه به تاریخچه امپریالیستی آمریکا، عقب نشینی در عرصه جهانی تنها کاری است که از جو بایدن ساخته است.

همچنین به گفته نگارنده مطلب، اکنون آمریکا بیش از ۸۰۰ پایگاه نظامی (رقمی ۲۰ برابر جمع چهار ارتش قدرتمند جهان)، ۲۰۰ هزار نیروی نظامی در خارج از مرزهای این کشور (به اندازه کل ارتش فرانسه) را در دست داشته و اکنون بیش از ۱۵۰ کشور از مجموع ۱۹۵ کشور جهان میزبان نیروهای نظامی آمریکا هستند.

به گفته نگارنده متن، هزینه بودجه نظامی آمریکا سالانه رقمی بالغ بر ۷۷۰ میلیارد دلار بوده و با اینحال، شکست در افغانستان احتمالاً آخرین جنگ امپریالیستی آمریکا خواهد بود.

کد خبر 5293023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha