۸ شهریور ۱۴۰۰، ۲۰:۲۱

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

قیام عاشورا نقطه آغازین حرکت‌های بزرگ و جنبش‌های فراگیر است

قیام عاشورا نقطه آغازین حرکت‌های بزرگ و جنبش‌های فراگیر است

بوشهر- مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: قیام عاشورا زمینه خوبی برای ساماندهی حرکت‌های مصلحانه تاریخی به شمار می‌آید و نقطه آغازین حرکت‌های بزرگ و جنبش‌های فراگیر است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری اظهار داشت: حرکت‌های هنری قطعاً زمینه‌ساز این جوشش‌های اجتماعی هستند و حرکت‌های مردمی را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به تأثیر بسیار بالای هنر در جامعه و لزوم استفاده بهینه از این ظرفیت افزود: دست‌اندرکاران عرصه فرهنگ و هنر تمایل دارند که جریان فرهنگ و هنر را به سمت کانون‌های بنیادین معرفت که یکی از آنها فرهنگ عاشورا است، سوق بدهند.

وی با ذکر حدیثی از حضرت امام صادق (ع) که می‌فرمایند: «اگر خداوند بنده‌ای را دوست داشته باشد، حب حسین (ع) را در دل او قرار می‌دهد.» اضافه کرد: امیدواریم این حرکت ارزشمند و مقدس زمینه خوبی باشد برای اینکه یک بار دیگر شاهد خیزش هنرمندان، نویسندگان و شاعران به سمت معارف عاشورایی باشیم.

حجت‌الاسلام طاهری ادامه داد: جریان آتش گرما و شعله فروزان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در دل شیعیان، نه تنها فرصتی برای ابراز عاطفه و عشق و محبت است، بلکه فرصتی برای اندیشه‌ورزی، علم و معرفت نسبت به این وجود مقدس محسوب می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تصریح کرد: قیام عاشورا زمینه خوبی برای ساماندهی حرکت‌های مصلحانه تاریخی به شمار می‌آید و نقطه آغازین حرکت‌های بزرگ و جنبش‌های فراگیر است.

وی با اشاره به شرایط امروز جهانی اضافه کرد: جامعه جهانی روز به روز برای دریافت این معرفت الهی و آشنا شدن با این سفینه نجات مهیاتر می‌شود و این مهم، فرصتی طلایی برای تمدن‌سازی به وجود آورده است.

کد خبر 5293163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha