۱۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۰۹

وزیر ارشاد:

مواسات و همدلی دینی مشکلات ایام کرونا را تسهیل می کند

مواسات و همدلی دینی مشکلات ایام کرونا را تسهیل می کند

ری- وزیر ارشاد با اشاره به کارآمدی دینی در همه دوران ها برای رفع معضلات گفت: مواسات و همدلی دینی مشکلات ایام کرونا را تسهیل می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسماعیلی پیش از ظهر یکشنبه در آئین افتتاح رزمایش سراسری شمیم حسینی که در قالب تهیه و توزیع بسته‌های غذایی جهت افراد نیازمند مجاور این بقاع متبرکه و موقوفات مقید به مکان و سکونت گاه‌های غیر رسمی حاشیه شهر به منظور تعظیم شعائر حسینی ترویج فرهنگ و اجرای نیات واقفین خیراندیش و همچنین ترویج روحیه مواسات و همدلی و کمک مومنانه به اقشار کم برخوردار که با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، مدیرکل اوقاف استان تهران و جمعی از مسئولین کشوری و لشکری برگزار شد اظهار داشت: وقتی کرونا در کشور شیوع پیدا کرد تصور می‌شد که دوگانگی‌هایی ایجاد شود که یکی از این دو گانگی ها مربوط به سلامت و مناسک دینی بود.

اسماعیلی گفت: در این ایام مثل هر موضوع دیگری که عده‌ای تلاش می‌کنند در کنار مشکلات، فرصتی برای نشان دادن ناکارآمدی و عدم مدیریت موضوع توسط حاکمیت را ایجاد کنند، استفاده در این مسئله هم در همان روزهای اول نمایان شده بود و عنوان می‌شد که چرا حوزه‌های معارف دینی فعال نیستند و یا چرا مناسک مناسب به این موضوع دچار تحول نمی‌شود.

وزیر ارشاد افزود: اتفاقی که در این ایام افتاد و این را هم باید از کمالات انقلاب به حساب آورد این بود که رهبری فرزانه انقلاب این موضوع را به فرصتی برای کارآمدی دینی فراهم کرد و مواسات مومنانه توسط رهبر ایجاد و جامعه به سمت این عمل مومنانه سوق داده شد.

وی گفت: در ایام کرونا فضای همدلی و همراهی در همه بخش‌ها با پیشتازی جامعه دینی راه افتاد و در کارنامه حاکمیت دینی این مقطع نیز کنار مقاطع دیگر به ثبت خواهد رسید که این اتفاق بزرگ در این کشور و حاکمیت رخ داده و مدیریت شد و جامعه دینی پیشتاز خدمت رسانی شدند و هستند.

کد خبر 5297387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha