۱۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۰۳

گزارش خبری مهر؛

درد دل تعاونگران فردوسی/ پای تعاونی ها در بازاریابی لنگ می زند

درد دل تعاونگران فردوسی/ پای تعاونی ها در بازاریابی لنگ می زند

فردوس- مشکلات تعاونی های فردوس به مناسبت روز تعاون با حضور مسئولان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: در روزی که بنام تعاون نامگذاری شده جمعی از مدیران شرکت تعاونی‌های شهرستان فردوس در جلسه‌ای که به همت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس با عنوان ستاد توسعه تعاون با حضور فرماندار شهرستان تشکیل شد به بیان مشکلات و درد دل‌های خویش پرداختند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس ظهر یکشنبه در این جلسه گفت: ۱۶۵ تعاونی با هفت هزار و ۵۰۰ نفر عضو در فردوس وجود دارد.

حمید رضا صولتی افزود: در یکسال گذشته ۱۰۰ مورد نظارت مالی بر تعاونی‌های فردوس صورت گرفته و آموزش رایگان و مجازی اعضا و مدیران تعاونی‌ها هر هفته روزهای یک شنبه و چهارشنبه با استفاده از اساتید مجرب پیرامون آشنایی با قوانین تعاونی‌ها برگزار می‌شود.

وی از رسیدگی به ۱۰۰ مورد از اختلافات کارگری و کارفرمایی تعاونی‌ها در یکسال گذشته خبر داد و افزود: ۵۰ درصد پرونده‌ها منجر به سازش شده است.

صولتی با بیان اینکه باید اعتماد به تعاونی‌ها و کار گروهی تقویت شود، اضافه کرد: زیرساخت‌های بسیار خوبی در بخش تشکیل تعاونی وجود دارد که معافیت‌ها و مشوق‌های بیمه‌ای از جمله آنهاست.

نداشتن دانش فنی

مدیر عامل تعاونی شرکت توسعه و عمران فردوس با اشاره به ضعف تجارب مدیران و سهامداران تعاونی‌ها گفت: ضروری است تعاون گران با دانش فنی وارد این عرصه شوند.

سید محمود پناهی نبود نیروی دارای دانش فنی، اقتصادی و حسابداری را از مشکل تعاونی‌ها برشمرد و عنوان کرد: سرمایه اندک تعاونی‌ها نیز موجب شده تا نتوانند طرح‌های بزرگ و خوبی عملیاتی کنند.

وی تاکید کرد: برای برطرف کردن مشکلات مالی در ابتدای تشکیل، لازم است تسهیلات کم بهره در اختیار آنها قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت تعاونی توسعه و عمران فردوس خاطرنشان کرد: ضروری است جلسات منظمی پیرامون چالش‌ها و ظرفیت‌های تعاونی‌ها در شهرستان تشکیل تا با هماهنگی‌های لازم، مشکلات حل و حرکت رو به جلویی داشته باشیم.

وی با اشاره به نبود ردیف اعتباری برای تعاونی‌ها بیان کرد: در صدور مجوزهایی که لازم داریم تعلل می‌شود.

وی خواستار پخش برنامه‌های منظم در شبکه‌های استانی و ملی در خصوص مزایای تشکیل تعاونی‌ها شد.

درخواست اعطای تسهیلات کم بهره

مدیرعامل شرکت تعاونی مجتمع دامداران اسلامیه نیز با بیان اینکه انبار برای ذخیره نهاده‌های دامی نداریم، گفت: اعطای تسهیلات کم بهره به تعاونی‌ها می‌تواند مشکل این چنینی را حل کند.

هادی مرادی با انتقاد از افزایش کرایه حمل نهاده‌های دامی عنوان کرد: با توجه به اینکه از مراکز تولید نهاده دامی دور هستیم با خرید کامیون با استفاده از تسهیلات بانکی بخشی از مشکلات ما حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عملیات احداث مجتمع دام سبک اسلامیه آغاز شده و بخشی از زمین این مجتمع در اختیار منابع طبیعی است و خواستار حل این مشکل هستیم.

کمبود دان جهت پرورش ماکیان بخصوص بلدرچین، نبود دامپزشک و تأمین آب از دیگر مشکلاتی بود که سایر مدیران تعاونی‌ها مطرح کردند.

ضعف در بازاریابی

فرماندار فردوس در این جلسه تاکید کرد: باید خروجی تعاونی‌ها در عرصه تولید، اشتغال و توزیع خدمات بررسی شود.

حمید حلاج مقدم با بیان اینکه بخشی از ضعف در آموزش تعاونی‌ها به بدنه دولت بر می‌گردد، افزود: در دولت جدید به بخش تعاون توجه ویژه‌ای خواهد شد.

وی از متولیان اصلی اعطای تسهیلات به تعاونی‌ها خواست مانند قبل به مشکلات مالی تعاونی‌ها در فردوس توجه کنند و در شرایط کرونا، گرانی و تورم حداکثر همکاری را با مدیران تعاونی‌ها داشته باشند.

فرماندار فردوس نبود برنامه مشخص و ضعف در بازاریابی را از مشکلات مهم تعاونی‌های تولیدی برشمرد و گفت: باید با استفاده از تکنولوژی‌ها و ظرفیت‌های نوین در فضای مجازی و فن‌آوری اطلاعات، راه‌های جدید فروش محصولات را شناسایی و عملیاتی کرد.

کد خبر 5297605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha