۱۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۴۶

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

۹۰ درصد معلمان استان سمنان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند

 ۹۰ درصد معلمان استان سمنان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند

سمنان- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: تاکنون ۹۰ درصد از معلمان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند و اطلاع رسانی دُز دوم نیز برای حضور معلمان شروع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دستورانی ظهر دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه ۱۰ مرکز در استان برای واکسینه کردن معلمان در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: تاکنون ۹۰ درصد از معلمان دُز اول واکسن را دریافت کردند و دُز دوم نیز اطلاع رسانی شده است.

وی با بیان اینکه از اول مهرماه آموزش به صورت مجازی شروع شده و در ادامه نیز سال تحصیلی اقتضایی خواهد بود، افزود: تاکنون برگزاری سال تحصیلی به صورت حضوری، نیمه حضوری، ترکیبی و یا غیر حضوری اعلام نشده و مبنای تصمیم‌گیری ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود.

شرایط بازگشایی مدارس

دبیر شورای آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه پیشنهاد شده تا ۲۵ شهریور در سامانه سیدا تمامی ثبت نام‌ها، کلاس بندی و صدور ابلاغ معلم‌ها انجام شود و از ۲۵ شهریور انتقال کلاس بندی به سامانه شاد اتفاق خواهد افتاد، گفت: باید امسال بازمانده از تحصیل کمتری داشته و در مناطق کم جمعیت بتوانیم کلاس‌ها را به صورت حضوری برگزار کنیم که البته این مهم منوط به ابلاغیه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا است.

دستورانی با بیان اینکه در اول مهرماه، به صورت نمادین سال تحصیلی در یکی از مدارس استان آغاز و زنگ تحصیلی به صدا درخواهد آمد، گفت: در قالب پروژه مهر در سطح استان، توزیع کتاب درسی، ثبت نام، هدایت تحصیلی، کلاس بندی و احصا و رفع موانع و مشکلات انجام شد همچنین تسهیل فرصت یادگیری با کیفیت در گام دوم انقلاب، شعار سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ در استان سمنان است.

وی افزود: ۳۰۰ مدرسه با جمعیت دانش آموزی تحت پوشش ۵۰ تا ۷۰ نفر در استان وجود دارد که توجه به مدارس با جمعیت دانش آموزش کمتر در راستای بازگشایی احتمالی مدارس به صورت حضوری در این مناطق باید در اولویت باشد.

کد خبر 5298282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha