۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۱۳

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان:

۱۵ درصد اشتغال ایجاد شده در استان سمنان سهم تعاونی‌ها است

۱۵ درصد اشتغال ایجاد شده در استان سمنان سهم تعاونی‌ها است

سمنان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، با اشاره به سهم بخش تعاون از اشتغال استان، گفت: ۱۵ درصد اشتغال ایجاد شده سهم تعاونی‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل غنیان ظهر سه شنبه در نشست تجلیل از تعاونی‌های برتر استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه جشنواره تعاونی‌های برتر کشور، هر ساله در هفته تعاون به منظور ایجاد انگیزه در بین تعاونی‌ها و الگو سازی برای جوانان تحصیل کرده برگزار می‌شود، تاکید کرد: ۷۵ تعاونی و اتحادیه استان توانستند اطلاعات خود را در سامانه خود اظهاری ثبت کنند.

وی با بیان اینکه ما در سطح استان در شش گرایش در تعاونی‌های استان، توانستیم امتیازات لازم برای شرکت در بخش تعاونی‌های برتر ملی را کسب کنیم، افزود: علاوه بر این تعداد تعاونی شرکت کننده در بخش تعاونی‌های برتر ملی کشور، هفت تعاونی استان با احتساب امتیازات کسب شده، شایسته تقدیر در استان شناخته شدند.

سهم تعاون از صادرات

دبیر کارگروه اشتغال استان سمنان با بیان اینکه در سال ۹۹، چهار تعاونی از استان سمنان در بخش ملی تقدیر شدند و در سال جاری نیز یک تعاونی از استان در بین ۱۵ تعاونی برتر ملی کشور قرار دارد، ابراز کرد: ۱۵ درصد اشتغال مستقیم ایجاد شده در استان توسط تعاونی‌ها شکل گرفته است.

غنیان با بیان اینکه ۱۲ تعاونی صادرکننده در استان وجود دارد که سالانه بالغ بر ۲۰ میلیون دلار صادرات را به کشورهای مختلف جهان دارند، گفت: در سال گذشته بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای برند سازی، آموزش، توانمند سازی اعضای تعاونی‌ها و تقویت تعاونی‌های استان هزینه شد.

نقش تعاونی‌ها در اقتصاد استان سمنان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز در این نشست گفت: استان ظرفیت بسیار خوبی در حوزه‌های متعدد اقتصادی از جمله تعاونی‌ها دارد که بسیار ارزشمند است و باید با تلاش بیشتر، از این ظرفیت در کنار بکارگیری پتانسیل‌هایی همچون قرارگیری در مجاورت کُریدور شرق به غرب و پایتخت کشور و وجود دانشگاه‌های متعدد، برای تقویت شاخص‌های اقتصادی بهره برد.

علیرضا شریفی نژاد با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان لازم است تا علاوه بر شناخت کامل از بخش تعاون استان، از این زیرساخت اجتماعی اقتصادی مطلوب برای پیشبرد بهتر امور استفاده مطلوب داشته باشند، بیان کرد: استان سمنان از تعاونی‌های برتر، خلاق و بسیار فعال در بخش‌های مختلف بهره مند است که می‌توانند نقش بسیار خوبی در بحث تولید و اقتصاد کشور ایفا کنند.

وی با بیان اینکه تعاونی‌ها می‌توانند در بحث تقسیم عادلانه ثروت، حمایت از کالای داخلی، خودکفایی، تقویت کسب و کارهای کوچک و خُرد و ارتقا شاخص‌های اقتصادی در کشور و استان نقش تأثیرگذاری داشته باشند، افزود: یک هزار و ۱۰۶ تعاونی در استان فعال هستند که ارزش صادرات کالا توسط تعاونی‌های صادرکننده بالغ بر ۲۰ میلیون دلار در سال است که این مهم با تسهیلگری در امور تعاونی‌ها و تعاون گران می‌تواند تقویت شود.

کد خبر 5299227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha