۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۲۷

مدیرعامل آب منطقه ای گلستان مطرح کرد؛

درخواست شیرین سازی ۴۰ میلیون مترمکعب آب دریا

درخواست شیرین سازی ۴۰ میلیون مترمکعب آب دریا

گرگان- مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: تاکنون مجوز شیرین سازی ۱۶ میلیون مترمکعب آب دریای خزر در گلستان صادر شده و پیگیری مجوز ۴۰ میلیون مترمکعبی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحسن حسینی عصر پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص دیدار با مدیرعامل آبفای کشور با موضوع افزایش مجوز شیرین سازی آب دریا اظهارکرد: در طرح جامع پیش بینی شده که ۴۰ میلیون متر مکعب آب دریا در گلستان شیرین سازی و در اختیار بخش شرب قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: تاکنون مجوز شیرین سازی ۱۶ میلیون مترمکعب مجوز صادر شده و در جلسه با مدیرعامل آبفا افزایش مجوز شیرین سازی شرب و هم نحوه اجرا و سرمایه گذاری شیرین سازی در استان بحث و بررسی صورت گرفت.

وی بیان کرد: مطالعات شیرین سازی آب می تواند توسط بخش خصوصی و یا دولت انجام شود که در صورت اول بعد از اجرا با فروش آب به دولت می توان هزینه را دریافت کرد.

حسینی گفت: در این جلسه مقرر شد باقی مانده تخصیص شرب برای استان توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور پیگیری شود که در صورت تخصیص ۴۰ میلیون مترمکعب، می توان آب شرب ۵۰۰ هزار نفر را تامین کرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان ادامه داد: همچنین بنا شد ۶ طرح آبرسانی که در سنوات قبل به آب منطقه ای واگذار شده بود برای انجام هماهنگی و سرعت بیشتر در آبرسانی در اختیار شرکت آب و فاضلاب استان قرار بگیرد.

کد خبر 5300926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha