۲۱ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۲۳

استاندار سیستان و بلوچستان:

روند کاهشی کرونا در سیستان و بلوچستان شکننده است

روند کاهشی کرونا در سیستان و بلوچستان شکننده است

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید با جدیت دنبال شود، گفت: وضعیت کرونا در استان با وجود روند کاهشی کرونا همچنان شکننده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمد علی موهبتی در نشست مدیریت و مقابله با کرونا اظهارداشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعریف شده و فاصله‌گذاری اجتماعی در راستای کنترل این ویروس نیازمند فرهنگ‌سازی جدی در جامعه استان است.

وی افزود: هرگونه تجمع به ویژه در فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و برگزاری مراسم مختلف از جمله مناسبت‌های دهه آخر ماه صفر نقطه خطر و هشدار است و باید اصل رعایت پروتکل‌ها مدنظر باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: کرونا از زمان شیوع تاکنون علاوه بر خسارت‌های جانی و مالی به آینده کشور به ویژه در بحث آموزش آسیب‌های جدی وارد کرده که امیدواریم با توجه به روند قابل توجه واکسیناسیون با حضوری شدن آموزش دوره‌های تحصیلی و تکمیلی بستر برای فعالیت مدارس و سایر مراکز آموزشی نیز فراهم شود.

وی بیان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده از جمله واکسیناسیون، اجرای طرح شهید سلیمانی و شناسایی به موقع و غربالگری بیماران خوشبختانه عدد بستری بیماران کرونایی در مجموع سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان از پنج هزار تخت به ۳۰۰ تخت کاهش پیدا کرده که البته امیدواریم این تعداد نیز کاهش یابد.

موهبتی بیان کرد: تلاش برای استفاده از ظرفیت خیران برای تأمین نیازمندی‌های بیمارستانی، تأمین ماسک و مواد ضدعفونی مورد نیاز مردم در مناطق کم‌برخوردار سیستان و بلوچستان با جدیت دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: با همه کمبودهایی که از نظر شاخص‌های بهداشتی و درمانی نسبت به سایر استان‌های برخوردار کشور داشتیم اقدامات انجام شده توسط ستاد استانی کرونا به ویژه تلاش‌های خستگی‌ناپذیر مبارزان خط اول جبهه سلامت در مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان قابل تقدیر است.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در روزهای همه‌گیری کرونا در استان دانشگاه‌های علوم پزشکی، دستگاه‌های اجرایی، بسیج، خیران گروه‌های مردمی و نهادهای نظامی همه با هم همراه و پای کار بودند و اقدامات قابل توجهی در منطقه انجام شد.

کد خبر 5302524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha