۲۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۳۴

معاون کمیته امداد استان مرکزی اعلام کرد؛

پیش بینی ایجاد ۷۴۵۰ فرصت شغلی برای مددجویان در استان مرکزی

پیش بینی ایجاد ۷۴۵۰ فرصت شغلی برای مددجویان در استان مرکزی

اراک- معاون اشتغال وخودکفایی کمیته امداد استان مرکزی گفت: امسال برنامه کمیته امداد استان فراهم کردن ۷۴۵۰ مورد فرصت شغلی است که حدود ۱۸۰۰ مورد آن با همکاری کاریابی‌ها صورت خواهد گرفت.

مجید مشهدی در گفتگوبا خبرنگار مهر، با اشا ره به اعتبارات پیش بینی شده برای اشتغال مددجویان کمیته امداد استان مرکزی گفت: امسال اعتباری که بانک‌ها برای اشتغال مددجویان کمیته امداد استان قرار داده ۲۴۵ میلیارد تومان است که از محل بند ب تبصره ۱۶ است و طی یک هفته گذشته تا به امروز ۳۰۰ فقره با مبلغ ۱۲ میلیارد تومان از سوی بانک‌ها به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است.

وی افزود: ۱۰۴۹ فقره به بانک با مبلغ ۴۴ میلیارد تومان به بانک معرفی کردیم، سال گذشته از همین تبصره ۱۶ از منابع بانکی ۱۲۲ میلیارد تومان اعتبار داشتیم که این مبلغ امسال به ۲۴۵ میلیارد تومان رسیده است که نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است‌.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: در سال گذشته با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری بانک‌ها با سرانه ۵۰ میلیون تومان حدود ۹۸ اعتبارات اختصاص یافته به کمیته امداد از سوی بانک‌ها را جذب کردیم. ولی امسال بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار در صورتی که سقف وام‌ها به ۱۰۰ میلیون افزایش پیدا کند و بانک‌ها این مبلغ را زودتر عملیاتی کنند قطعاً می‌توانیم مثل سال قبل بالای ۹۵ درصد اعتبارات را جذب کنیم.

مشهدی گفت: برنامه کمیته امداد استان برای امسال فراهم کردن ۷۴۵۰ مورد فرصت شغلی است که حدود ۱۸۰۰ مورد آن با همکاری کاریابی‌ها صورت خواهد گرفت و مابقی از طریق تسهیلات و وام‌هایی خواهد بود که از طریق بانک‌ها پرداخت می‌شود. امیدواریم این مصوبه هرچه زودتر توسط بانک‌ها به شعب ابلاغ شود ما هم سرعت معرفی به بانک‌ها افزایش خواهیم داد که بتوانیم مثل سال گذشته بالای ۹۵ درصد جذب اعتبار داشته باشیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: تمرکز ما در پرداخت تسهیلات برای مشاغل خانگی و خرد بوده است ولی در بحث فعالیت‌های کشاورزی، فعالیت دام سبک و سنگین و بحث طیور متناسب با آن شغل، توانایی خانواده و مشاوره‌هایی که صورت می‌گیرد طرح در رده‌های مختلف اجرا می‌شود.

وی افزود: سهم کمیته امداد شهرستان ساوه از کل منابع بانکی استان در بحث اشتغالزایی ۲۷ میلیارد تومان است و تا به امروز بر اساس معرفی به بانکی که کمیته امداد شهرستان ساوه داشتند حدود ۹۰ فقره با مبلغ ۴ میلیارد تومان معرفی به بانک داشتند و خوشبختانه تا به الان ۳۴ فقره تسهیلات با مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان از سوی بانک‌ها به مددجویان پرداخت شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: سقف تسهیلات پرداخت شده تا به امروز ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است و در صورتی که سقف تسهیلات به ۱۰۰ میلیون تومان برسد کار سرعت بیشتری خواهد گرفت.

کد خبر 5304513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha