۲۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۰۷

توسط نشر ۲۷؛

«انقلابی و غیرانقلابی» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمدند

«انقلابی و غیرانقلابی» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمدند

کتاب «انقلابی و غیرانقلابی» نوشته حسن حسن‌زاده و خلیل کبیریان دهکردی توسط نشر ۲۷ بعثت به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر،‌ کتاب «انقلابی و غیرانقلابی؛ نگاهی به دو جریان فکری درون نظام جمهوری اسلامی» نوشته حسن حسن‌زاده و خلیل کبیریان دهکردی توسط نشر ۲۷ بعثت به چاپ دوم رسیده است.

نویسنده این‌کتاب می‌گویند تبیین و تشریح و فهم دقیق و صحیح از دو جریان انقلابی و غیرانقلابی، در ارتقای سطح بصیرت و تشخیص همه، نقش به سزایی دارد. در کتاب «انقلابی و غیرانقلابی» هم تلاش شده با مستندات، به این‌دو جریان فکری پرداخته شود. در تبیین مواضع جریان فکری انقلابی از بیانات امام خمینی (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله) استفاده شده و در تشریح مواضع رفتار و عملکرد جریان غیرانقلابی هم از افراد این‌طیف با ذکر مصادیق و منابع استفاده شده است.

کتاب پیش‌رو ۵ فصل اصلی دارد که به‌ترتیب عبارت‌اند از «اصول و مبانی فکری انقلاب»، «آغاز اختلاف؛ انقلابی یا غیرانقلابی»، «نظام؛ انقلابی یا غیرانقلابی»، «نقش و جایگاه مردم» و «اقتصاد، فرهنگ، علم و امنیت». هرکدام از این‌فصول عناوین فرعی مختلفی را در خود جا داده‌اند.

در بخشی از این‌کتاب می‌خوانیم:

از نمونه‌های عقب‌نشینی و سازش در برابر زورگویان و متجاوزان که به نیستی و مرگ منجر شده، سازش «یاسر عرفات» رئیس جنبش آزادی‌بخش فلسطین با رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۸۸ است. عرفات بعد از چندسال مبارزه و مقاومت، در اقدامی غیرمنتظره رهسپار کاخ سفید شد و با صهیونیست‌ها مذاکره و توافق کرد. در این توافقنامه یک‌طرفه، تمامی تلاش‌های رزمندگان و خون شهدای مقاومت فلسطین پایمال شد. او در این دیدار در مقابل دوربین‌ها با اسحاق رابین نخست‌وزیر وقت رژیم اشغالگر قدس دست داد تا همگان متوجه شوند مرد شماره یک مبارزه علیه رژیم صهیونیستی تا چه اندازه از آرمان خود عدول کرده است. در نهایت نیز مذاکرات صلح و توافقات بین «یاسر عرفات»‌ و مقامات صهیونیستی کمکی به بهبود شرایط فلسطینیان نکرد و حتی موجب شد که این‌رژیم در اقدامات خود علیه فلسطینی‌ها گستاخ‌تر شود. البته این پایان سازش‌کاری عرفات نبود، او در مذاکرات مرسوم به اسلو۲ که در سال ۱۹۹۵ انجام شد، کاملا از ایده‌ها و آرمان‌های اولیه تشکیل سازمان آزادی‌بخش فلسطین عدول کرد و متعهد شد که بندهای مربوط به نابودی اسرائیل را از منشور ملی فلسطین و اساسنامه سازمان آزادی‌بخش فلسطین حذف کند. نتیجه این سازش آن شد که سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) از طریق یکی از محافظان شخصی یاسر عرفات وی را مسموم کرد و به قتل رساند.

چاپ دوم این‌کتاب با ۱۸۴ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۲۵ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 5305766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha