۲۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۲۳

ارتش روسیه تایید کرد؛

حضور جنگنده های آمریکا و انگلیس در محل برگزاری رزمایش روسیه

حضور جنگنده های آمریکا و انگلیس در محل برگزاری رزمایش روسیه

ارتش روسیه از حضور کشتی های نظامی و جنگنده های 3 کشور آمریکا، انگلیس و نروژ در محل برگزاری رزمایش نظامی روسیه در قطب شمال خبر داد و هدف از این حضور را نظارت بر مانور عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری اینترفکس روسیه از حضور کشتی های نظامی و جنگنده های سه کشور آمریکا، انگلیس و نروژ در محل برگزاری مانور نظامی روسیه در قطب شمال خبر داده و هدف از این حضور را نظارت بر مانور مذکور عنوان کرد.

بر اساس این گزارش، ارتش روسیه با تایید خبر اینترفکس اعلام کرد که مانور مذکور هم اکنون به پایان رسیده و نیروهای نظامی در حال بازگشت به خاک روسیه هستند.

لازم به ذکر است رزمایش بزرگ «زاپاد ۲۰۲۱» روسیه و بلاروس با حضور ۲۰۰ هزار نیروی نظامی، بیش از ۸۰ فروند هواپیما و بالگرد و افزون بر ۷۶۰ قطعه تجهیزات و ادوات نظامی، از جمعه ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور) آغاز شده بود که بنا بر تایید منابع نظامی روسی، این رزمایش با نظارت نیروهای ناتو انجام خواهد شد.

این رزمایش در ۹ محوطه آموزشی در داخل خاک روسیه و ۵ محوطه آموزشی در داخل خاک بلاروس انجام شد و در جریان آن، نظامیانی از ۷ کشور ارمنستان، هند، قزاقستان، قرقیزستان، مغولستان، پاکستان و سریلانکا حضور داشتند.

کد خبر 5305806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha