۲۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۵۹

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی منابع طبیعی سمنان:

۴هزار نفر روز آموزش حفظ محیط زیست به جوامع محلی در سمنان ارائه شد

۴هزار نفر روز آموزش حفظ محیط زیست به جوامع محلی در سمنان ارائه شد

سمنان- رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی منابع طبیعی سمنان از برگزاری چهار هزار نفر روز کارگاه آموزشی ویژه جوامع محلی در زمینه مراتع، منابع طبیعی و انفال در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رضا رهایی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی منابع طبیعی سمنان با اشاره به توانمند سازی و توان افزایی جوامع محلی در ۲۴ روستای استان سمنان، تاکید کرد: این طرح از محل صندوق توسعه ملی به اجرا در آمده است.

وی افزود: چهار هزار نفر روز کارگاه‌های آموزشی و ترویجی، توجه به طرح‌های مرتع داری، زراعت چوب، جنگل کاری مشارکتی، احیا و توسعه رویشگاه‌های گیاهان دارویی منتج از اقدامات آموزشی و ترویجی منابع طبیعی در این طرح بوده است.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی منابع طبیعی سمنان با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ترویجی مهم و کاربردی پیشگیری و اطفای حریق و آشنایی با قوانین و مقررات منابع طبیعی از جمله اقدامات آموزشی ترویجی انجام شده در این پروژه است، افزود: مردم بومی استقبال خوبی از این دوره‌ها داشتند.

رهایی افزود: این پروژه ترویجی در هفت شهرستان، ۱۶ حوزه و۲۴ روستا در استان سمنان اجرا و محور اصلی آن توسعه مدیریت مشارکتی منابع طبیعی و آبخیزداری و در راستای راهبردها و انتظارات عمومی و مدیریتی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و فعالیت‌های اولویت دار در طرح ترویج و توانمند سازی تشکل‌ها و جوامع محلی محسوب می‌شود.

کد خبر 5308447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha