۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۲۶

معاون آموزش و پرورش مازندران:

مازندران در تامین معلمان مدارس کمترین چالش را دارد

مازندران در تامین معلمان مدارس کمترین چالش را دارد

ساری- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه دارای کمترین چالش در زمینه نیروی انسانی هستیم، گفت: برنامه ریزی لازم برای بازگشایی تدریجی و ایمن مدارس شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی دهقان ظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران درباره واکسیناسیون دانش آموزان با بیان اینکه سامانه سلامت برای ثبت نامه دانش آموزان پایه دوازدهم باز است، افزود: پس از ثبت نام پیامک برای تزریق واکسن دانش آموزان ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری دارای کمترین چالش در زمینه تأمین نیروی انسانی هستیم، از تخصیص ۱۳۸ هزار ساعت حق التدریس و جذب نیروهای خرید خدمات خبر داد و گفت: امسال مشکلی در زمینه نیروی انسانی نداریم.

وی شمار همکاران بازنشسته آموزش و پرورش را چهار هزار نفر ذکر کرد و گفت: استمرار خدمت توسط برخی از همکاران همچنان ادامه دارد.

دهقان با بیان اینکه طبق اظهار نظر صاحبنظران فرزندان از نظر سلامت روان، رشد و بلوغ اجتماعی در معرض تهدید هستند، افزود: طبق رویکرد جهانی باید دانش آموزان به عرصه تعلیم و تربیت و مدارس برگردند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران یادآور شد: تا زمانی که در زمینه سلامت دانش آموزان مطمئن نشویم مدارس را بازگشایی نخواهیم کرد و سیاست سازمان، بازگشایی تدریجی، ایمن و آرام مدارس است.

وی گفت: دانش آموزانی که در مناطق روستایی و عشایر ساکن هستند و کلاس‌های زیر ۱۵ نفر دانش آموز به صورت حضوری برگزار می‌شود هرچند از آبان باید شرایط برای تحصیل حضوری فراهم شود.

وی با اظهار اینکه سال قبل ۴۰ هزار دستگاه تبلت بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده است، گفت: دانش آموزی وجود ندارد که به دلیل نداشتن ابزار آموزشی، از تحصیل بازماند.

دهقان با بیان اینکه برآوردها نشان می‌دهد که میزان دانش آموزان امسال افزایش داشته باشد، گفت: پیش بینی می‌شود شمار دانش آموزان از ۵۰۸ هزار نفر سال قبل به ۵۱۹ هزار نفر در سال جاری رسیده باشد.

کد خبر 5310116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha