۳۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۱۰

توسط نشر مرکز؛

«فلسفه پول» چاپ دومی شد

«فلسفه پول» چاپ دومی شد

کتاب «فلسفه پول» نوشته گئورگ زیمل با ترجمه جواد گنجی و صالح نجفی توسط نشر مرکز به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «فلسفه پول» نوشته گئورگ زیمل با ترجمه جواد گنجی و صالح نجفی به‌تازگی توسط نشر مرکز به چاپ دوم رسیده است. چاپ اول این‌کتاب اسفند ۹۹ عرضه شد و شهریور ۱۴۰۰ به چاپ دوم رسید.

این‌کتاب دو بخش اصلی دارد که عبارت‌اند از «بخش تحلیلی» و «بخش ترکیبی» و هرکدام هم۳ فصل را در بر گرفته‌اند. به این‌ترتیب فصول اول تا سوم کتاب با عناوین «ارزش و پول»، «ارزش عنصر پول» و «پول در زنجیره اهداف» در بخش اول و فصول چهارم تا ششم با عناوین «آزادی فردی»، «هم‌ارز پولی ارزش‌های شخصی» و «سبک زندگی» هم در بخش دوم کتاب قرار گرفته‌اند.

گئورگ زیمل نویسنده این‌کتاب، جامعه‌شناس و فیلسوف آلمانی است که سال ۱۸۵۸ متولد شد و سال ۱۹۱۸ درگذشت. او را به‌عنوان یک‌فیلسوف نوکانتی و از پیشگامان علم جامعه‌شناسی می‌شناسند که جامعه‌شناسی صوری را پایه‌گذاری کرد و با اهمیت‌دادن به ساختار و قالب، معتقد بود باید اتفاقات و امور اجتماعی را بدون در نظر گرفتن محتوا بررسی کرد. مترجمان کتاب «فلسفه پول»‌ جدا از صحت و سقم انتساب زیمل به مکتب نوکانتی، نمی‌توان انکار کرد که از بسیاری جهات منشا الهام تفکر او فلسفه کانت بوده است.

«فلسفه پول» که پیش‌تر ترجمه‌ای از آن توسط بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده، یکی از آثار منحصربه‌فرد زیمل است. این‌کتاب دربردارنده مفاهیمی فلسفی، جامعه‌شناسانه، تاریخی و و روانشناسانه است اما در کل می‌توان آن را متنی فلسفی دانست که با یک روش فلسفی منسجم و مشخص، پیوندی دیالکتیکی بین جزئیات تاریخی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی برقرار کرده است. زیمل در این‌کتاب، تحلیل‌های جامعه‌شناسانه و روانشناختی خود را برای تبیین و تفسیر فلسفی بحران سوژه مدرن که در اجزای زندگی اجتماعی وارد شده، به کار گرفته است.

چاپ دوم این‌کتاب با ۵۷۶ صفحه و قیمت ۱۷۸ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شده است.

کد خبر 5310741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha