۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۵۲

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

۶۰۰ مدرسه مدرسه به صورت حضوری به استقبال ماه مهر رفتند

۶۰۰ مدرسه مدرسه به صورت حضوری به استقبال ماه مهر رفتند

قزوین_ مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در حال حاضر ۶۰۰ مدرسه به صورت حضوری به استقبال ماه مهر رفتند و ما امیدواریم تا اوایل آبان ماه تمام مدارس ما به صورت حضوری برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر حسنعلی اصغری در مراسم بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید که صبح شنبه در مدرسه نمونه دولتی صدیقه کبری برگزار شد اظهار کرد: سال گذشته ما سال تحصیلی را با محور نگاه اخلاقی، رویکرد علمی و برنامه محوری آغاز کردیم که ذیل این شعار با همت بلند و تلاش‌های مجاهدانه در کنار تمام مشکلات اقدامات خوبی رقم خورد و رتبه استان که در سال‌های گذشته از میان ۳۲ استان ۲۱ بود هم اکنون به رتبه ۱۰ تغییر یافته است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اذعان کرد: شعار سال جاری "تربیت تمام ساحتی با رویکرد نو اندیشانه" است که برای تحقق این شعار ما نیازمند جهاد معلمان و مشارکت اولیا هستیم.

وی افزود: هدف ما در نظام تعلیم و تربیت تنها مختص به ساحت علم و فناوری نیست بلکه تلاش ما تربیت در تمام ساحت‌های شش‌گانه در سند تحول بنیادین است چراکه رویکرد علمی به تنهایی نمی‌تواند برای رسیدن به چشم‌انداز آموزش و پرورش پاسخگو باشد.

این مسئول نگاه عمیق‌تر به تعلیم و تربیت با اقدام جهادی کارشناسان، مدیران و معلم امکان پذیر است ابراز کرد: نیاز معلمان امروز ما آگاه‌سازی معلمان به روش‌های نوین است زیرا رویکردهای جدید تعلیم و تربیت با روش‌های قدیمی قابل اجرا نیست و ضرورت سازمان آموزش و پرورش به عنوان یک سازمان Hموزشی کسب آگاهی‌های لازم است تا بتواند در سایر سازمان‌ها نیز اثرگذاری باشد.

وی با اشاره به اینکه ما در سال جاری نیازمند مساعدت اولیا هستیم عنوان کرد: روش سنتی آموزشی که در گذشته انجام می‌شد برای تعلیم و تربیت کارکرد داشت اما امروز با پیشامد موضوعات متعدد روش‌های سنتی گذشته پاسخگو نیست و در حال حاضر نگاه ما در آموزش و پرورش ترکیبی است و ترجیح ما بر این است که مشارکت اولیا برای تحقق این امر مهم بیشتر باشد.

اصغری بیان کرد: ما در قبال شش ساحت سند تحول بنیادین مکلف هستیم و تمام توان خود را برای کارایی و بهره وری به کار می‌گیریم تا بتوانیم طبق شاخص‌های مشخص شده حرکت کنیم و از تمام دستاوردهایی که در این ایام برای ما محقق شد به خوبی صیانت کنیم.

وی در پایان گفت: در حال حاضر ۶۰۰ مدرسه به صورت حضوری به استقبال ماه مهر رفتند و ما امیدواریم تا اوایل آبان ماه تمام مدارس ما به صورت حضوری برگزار شود.

کد خبر 5312845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha