۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۴۷

با درخواست از سوی سهیل شاهین؛

طالبان از سازمان‌ملل خواست کرسی افغانستان را به دولت موقت بدهد

طالبان از سازمان‌ملل خواست کرسی افغانستان را به دولت موقت بدهد

نماینده معرفی‌شده طالبان به سازمان ملل امروز از این نهاد بین المللی خواست تا کرسی افغانستان را به دولت موقت بدهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، سهیل شاهین سخنگوی طالبان امروز چهارشنبه خواستار واگذاری کرسی افغانستان در سازمان ملل به دولت موقت در این کشور شد.

سهیل شاهین در پیامی به بی‌بی‌سی گفت: من از جامعه بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد می‌ خواهم که کرسی افغانستان را به دولت طالبان واگذار کند.

وی در این ارتباط اضافه کرد: افغانستان در مرحله حساسی قرار دارد. اکنون که هر وجب از افغانستان تحت کنترل ما است، حکومت سابق کاملاً سقوط کرده است. با کسب کرسی در سازمان ملل متحد، ما می‌ توانیم با جامعه بین المللی برای ارائه کمک‌ های بشردوستانه به مردم افغانستان هماهنگ شویم.

وی در ادامه افزود: زمستان فرا رسیده است. به همین دلیل وظیفه همه است که در رساندن کمک‌ های بشردوستانه به هر افغان کمک کنند. آغوش ما برای همکاری باز است و ما آماده همکاری با هر سازمان بین المللی بشردوستانه هستیم. این حق ماست که طبق قوانین بین المللی نمایندگی در سازمان ملل متحد داشته باشیم. من از سازمان ملل می‌خواهم که ۴۰ میلیون افغان را از نمایندگی خود در سازمان ملل محروم نکنند.

این در حالیست که حدود یک ماه است طالبان کابینه موقت خود را به ریاست محمد حسن آخوند به عنوان نخست‌وزیر اعلام کرده است؛ اما تاکنون هیچ کشوری دولت طالبان را به رسمیت نشناخته است.

اخیراً امیرخان متقی، وزیر امور خارجه طالبان در نامه‌ای خواستار سخنرانی در اجلاس سازمان ملل متحد شد که از سوی این سازمان پذیرفته نشد.

کد خبر 5316514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha