۸ مهر ۱۴۰۰، ۴:۵۶

در نشست غیرعلنی کنگره مطرح شد؛

انتقاد «مارک میلی» از وزارت خارجه آمریکا بابت خروج از افغانستان

انتقاد «مارک میلی» از وزارت خارجه آمریکا بابت خروج از افغانستان

رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده در نشست غیرعلنی کنگره، وزارت خارجه این کشور را بابت خروج آشفته و بی نظم نیروها از افغانستان به باد انتقاد گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نشریه آکسیوس روز چهارشنبه به نقل از دو مقام آگاه گزارش داد که در نشست غیرعلنی کنگره در روز سه شنبه «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از وزارت خارجه بابت خروج بی نظم و بدون برنامه نیروها از افغانستان انتقاد کرد و گفت که «مقامات برای صدور دستور خروج غیرنظامیان از فرودگاه کابل «بیش از اندازه منتظر ماندند».

روز سه شنبه و چهارشنبه، میلی به همراه «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و ژنرال «فرانک مک کنزی» رئیس ستاد فرماندهی مرکزی در برابر کمیته‌های دفاعی مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا در مورد پایان جنگ در افغانستان به ادای شهادت پرداختند.

مارک میلی در قسمتی از نشست علنی تصدیق کرد که پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا در بسیاری از مواقع با یکدیگر اختلاف نظر داشتند که این امر مخصوصاً در جریان عملیات تخلیه از افغانستان آشکار شد.

این فرمانده ارتش آمریکا با اشاره به اینکه وی مستقیماً نمی‌تواند درباره نحوه خروج نیروها از افغانستان کسی را مقصر بداند، گفت که «طبق یک دیدگاه کاملاً نظامی، هرچه غیرنظامیان را زودتر خارج می‌کردیم، آنها بیشتر در امان بودند».

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز سه شنبه نیز در نشست کمیته دفاعی مجلس سنا گفته بود: «ما باید درک کنیم که طالبان یک گروه تروریستی بوده و هنوز هم هست؛ و اینکه آنها ارتباط خود با القاعده را قطع نکرده‌اند». وی در ادامه افزود که احتمال احیای توانایی سازماندهی حملات تروریستی از خاک افغانستان یک واقعیت است.

گفتنی است قانونگذاران آمریکایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه خروج شتابزده و بی نظم نیروها از افغانستان را به باد انتقاد گرفته و خواستار ارائه توضیح از سوی دولت «جو بایدن» برای این خروج جنجالی شدند.

کد خبر 5316697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha