۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۱۰

فرماندار آران وبیدگل:

تامین علوفه ونهاده‌های دامی چالش دامداران آران وبیدگل است

تامین علوفه ونهاده‌های دامی چالش دامداران آران وبیدگل است

آران و بیدگل- فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: تامین علوفه و نهاده های دامی چالش اصلی دامداران شهرستان آران و بیدگل است که آنها را با شرایط سختی رو به رو کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل بایبوردی صبح پنجشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات مرتعداران و دامداران آران و بیدگل با اشاره به وجود ۲۰ هزار رأس دام سنگین و ۸۰ هزار رأس دام سبک و دو هزار دامدار در این شهرستان اظهار داشت: ۸۰ درصد دام‌های سبک و سنگین این شهرستان پلاک‌کوبی شده است.

وی تأمین ارزاق و مایحتاج عمومی مردم از طریق بخش کشاورزی و دامداری را از جمله اولویت‌های مهم دولت در شهرستان آران و بیدگل نام برد و افزود: میزان تولیدات بخش زراعت و باغبانی در این شهرستان بیش از ۸۶ هزار تن است.

فرماندار آران و بیدگل بیان داشت: تغییر اقلیم، کمبود آب شیرین، محدودیت خاک و بیابان‌زایی چهار چالش مهم جهانی است که در شهرستان آران و بیدگل هم با این چالش‌ها روبرو هستیم.

بایبوردی به مشکلات بیمه مرتعداران و دامداران شهرستان آران و بیدگل و تأمین علوفه دام‌ها و نهاده‌های دامی اشاره کرد و افزود: پیگیری‌هایی از طرف سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در خصوص مرتفع کردن مشکلات دامداران و مرتعداران این شهرستان در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان آران و بیدگل در بخش تولیدات زراعی و باغی، سالانه ۸۶ هزار تن محصول شامل ۸۱ هزار تن گندم، جو، سبزی و صیفی‌جات و پنبه در بخش زراعی و ۵ هزار تن محصول در بخش باغی شامل پسته، انار، گل‌محمدی، زعفران، خرما و محصولات گلخانه‌ای روانه بازار می‌کند.

فرماندار آران و بیدگل افزود: سالانه بیش از ۴۰ هزار تن تولیدات دامی و پروتئینی شامل ۵ هزار تن تخم‌مرغ، ۴ هزار تن گوشت مرغ، ۶۰ تن گوشت ماهی، ۱۵۰۰ تن گوشت قرمز، ۳۰ هزار تن شیر، ۷.۵ تن عسل و ۱۳ کیلو خاویار از شهرستان آران و بیدگل روانه بازار می‌شود.

کد خبر 5316789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حکیم IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      0 0
      واقعا فقط دامداران کارگران بدون‌مزد هستند فقط هزینه می کنند و وقت می گذارند اما هیچ چیزعایدشان نمی شود.با این وضعیت همه ی دامداری ها درحال خالی شدن است ودیگر تولید گوشت وشیر با خودتان
    • امیر IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      0 0
      هرچه هزینه کردیم دود شد ورفت با این گرانی
    • دامدار IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      0 0
      بااین قیمت های کاه و علوفه وآذوقه ی بی کیفیت دام همه ی دامداری ها درحال فروپاشی است