۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۸:۴۶

امام جمعه هورامان:

تقویت زیرساخت های هورامان در اولویت باشد

تقویت زیرساخت های هورامان در اولویت باشد

سروآباد- امام جمعه هورامان تخت گفت: قرار دادن شهر هورامان تخت به عنوان مرکزیت ثبت جهانی هورامان و تقویت زیرساخت های منطقه باید در اولویت کاری مسئولان و تصمیم گیران باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا حامد مردوخی روز پنج شنبه در مراسم جشن جهانی گردشگری که در روستای اورامان تخت برگزار شد اظهار کرد: یکی از افتخارات مردم اورامان این است که مهمانان را مقدم از خودشان می‌دانند.

وی افزود: از همه مسئولان، رسانه‌ها و تمامی کنش‌گران فرهنگی و اجتماعی که در راستای ثبت جهانی هورامان تلاش کردند متشکریم و جهانی شدن هورامان را مایه افتخار خود می‌دانیم.

امام جمعه هورامان خاطرنشان کرد: هورامان با جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و صنایع دستی ظرفیت جهانی شدن را داشته است و بعد فرهنگی آن در این راستا غالب بوده است.

ماموستا مردوخی افزود: مراسم پیر هورامان پس از ۹۰۰ سال با چنگ و دندان نگاه داشته شده است و در زمستان و بهار از این فرهنگ غنی دفاع کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: از همه کسانی که در زنده نگه داشتن این فرهنگ کوشیده‌اند تقدیر و تشکر داریم.

امام جمعه هورامان اظهار کرد: دو مطالبه داریم که یکی از آنها مرکزیت قرار دادن شهر هورامان تخت در اجرای برنامه‌های مرتبط با ثبت جهانی هورامان است.

وی افزود: مطالبه دوم این است که تقویت زیرساخت‌های هورامان در اولویت باشد چرا که اگر می‌خواهیم زمینه توسعه گردشگری و اشتغال زایی در این عرصه را فراهم کنیم باید تقویت زیرساخت‌ها مدنظر باشد.

کد خبر 5317141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha