۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۳۱

امام جمعه کالپوش:

دشمنان به دنبال آتش افروزی در مرزهای کشور/ مراقب تله سیاسی باشیم

دشمنان به دنبال آتش افروزی در مرزهای کشور/ مراقب تله سیاسی باشیم

میامی- امام جمعه کالپوش بابیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد رعب و وحشت در منطقه است، گفت: حوادث اخیر در مرزهای کشور، تله سیاسی دشمن برای آتش افروزی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام اسماعیل بهرامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کالپوش به میزبانی مسجد جامع روستای حسین‌آباد ضمن بیان اینکه آنچه اکنون در مرزهای شمال غربی ایران مشاهده می‌شود، شکل‌گیری یک اتحاد نامرئی بین آمریکا، ترکیه، آذربایجان، ارمنستان و رژیم صهیونیستی است، ابراز داشت: هدف‌گذاری این اتحاد ایجاد یک تغییر ژئوپلیتیک با نتایج راهبردی علیه دو کشور ایران و روسیه است.

وی ضمن بیان اینکه ایجاد تنش در مرزهای شمالی می‌تواند تا حوزه خزر امتداد پیدا کند، افزود: هم‌زمان با این فعل‌وانفعالات، ادبیات رسانه‌ای و محافل به‌ظاهر غیررسمی که در واقع بیان رسمی جمهوری آذربایجان به‌حساب می‌آید به‌سمت خصومت و حتی الفاظ کودکانه کشیده شده است.

ایران استاد ماهر خویشتن‌داری در ارتباط با همسایگان

امام جمعه کالپوش بابیان اینکه این موضوع از وجود یک جریان شوم پشت پرده حکایت دارد که به بعضی افراد در جمهوری آذربایجان اجازه گنده‌گویی و لاف گزاف داده است، ابراز داشت: حذف خط ۲۱ کیلومتری مرزی ایران با منطقه ارمنستان و نیز حذف مرز ارمنستان در این منطقه که احتمالاً با تسلیم استان ارمنی سیونیک به آذربایجان صورت می‌گیرد، وضع ژئوپلیتیکی ایران در منطقه قفقاز را دچار مشکل می‌کند.

بهرامی بابیان اینکه اتفاقات در مرزهای شمال ایران بوی توطئه‌ای آمریکایی- اسرائیلی می‌دهد که در آن اردوغان به‌نوعی و علی‌اف به نوع دیگری به «بازی» گرفته‌شده‌اند، در ادامه تصریح کرد: این برای ایران و روسیه تنها یک بازی نیست تا بتوانند آن را نادیده بگیرند.

وی بابیان اینکه ایران انقلابی به‌خوبی دریافته که حوادث اخیر افغانستان و تحولات روزهای گذشته در مرزهای ایران با دولت باکو، یک تله سیاسی، امنیتی برای درگیر کردن ایران در آتش فتنه‌های دشمنان است، افزود: ایران استاد ماهر صبر و خویشتن‌داری خصوصاً در ارتباط با همسایگان است.

حُسن همجواری اصل اساسی برای ایران

امام جمعه کالپوش بابیان اینکه اصل اساسی برای ایران حُسن همجواری و تقویت روابط متنوع و مبادلات فی‌مابین و پیمان مشترک برای حفظ منافع مشترک همراه با رعایت اصل استقلال و حفظ مرزهای رسمی هر کشور است، ابراز داشت: هر گونه توطئه برای تغییر در این مرزها قابل تحمل نخواهد بود و قطعاً ایران انقلابی اجازه نخواهد داد رژیم نحس صهیونیستی از این موقعیت سو استفاده کند لذا دست ایران برای تنبیه صهیونیست‌ها در سراسر منطقه غرب آسیا باز است.

بهرامی بابیان اینکه برگزاری رزمایش اخیر در شمال غرب کشور و گوشمالی سخت تروریست‌ها در شمال عراق که هر دو طبق قوانین بین‌المللی و برای تقویت امنیت و بازدارندگی فعال است، کماکان ادامه خواهد یافت، تصریح کرد: این اقدام نشان از آمادگی کامل ایران دارد بنابراین اظهارات ناپخته الهام علی‌اف در این باره، حاکی از دستپاچگی و خطاهای مکرر راهبردی او است.

وی بابیان اینکه ادعاهای بی‌اساس و بدون منطق «رافائل گروسی» که هر از چند گاهی و کاملاً هم‌سو با منویات کاخ سفید علیه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران ایراد می‌شود، در مسیر روان‌سازی مناسبات فنی فی‌مابین هیچ کمکی نمی‌کند، افزود: این امر بیان‌گر اراده جدی مقامات آژانس برای مشکل‌آفرینی هدایت‌شده علیه ایران است.

به گزارش مهر، موضوع سایت کرج، سخنان لجام‌گسیخته و ابهام‌آلود بایدن در مجمع عمومی سازمان ملل، مذاکرات وین و شهید علی لندی نوجوان فداکار ۱۵ ساله از جمله محوریت سخنرانی این هفته نماز جمعه کالپوش بود، همچنین در پایان مراسم بزرگداشت علامه حسن‌زاده آملی نیز در نماز جمعه برگزار شد.

کد خبر 5317470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha