۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۰۲

امام‌جمعه چادگان:

طراح تنش‌های سیاسی منطقه رژیم صهیونیستی است

طراح تنش‌های سیاسی منطقه رژیم صهیونیستی است

چادگان- امام‌جمعه چادگان گفت: طراح تنش‌های سیاسی منطقه رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای هم دستش هستند اما ایران با بهره‌مندی از دیپلماسی قدرتمند، از حقوق اقتصادی و سیاسی خویش دفاع می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محمود بنی جمالی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چادگان در رابطه با اوضاع سیاسی منطقه، اظهار داشت: کشور آذربایجان در همسایگی ایران قرار دارد و توقع برخوردی متفاوت از آن را داریم.

وی با بیان اینکه محور مواصلاتی ایران به کشور ارمنستان از کشور آذربایجان می‌گذرد اما کشور آذربایجان مسیر برای عبور کامیون‌های ایرانی بسته و نیز رانندگان کامیون را دستگیر کرده است، افزود: این اقدام آذربایجان موجب تنش سیاسی شده است که قطعاً بازنده موضوع خودشان هستند.

امام‌جمعه چادگان تصریح کرد: کشور آذربایجان با رژیم صهیونیستی ارتباط صمیمانه دارد و باکو پایگاهی برای صهیونیست‌ها در انجام عملیات‌های تروریستی در ایران شده است.

وی با بیان اینکه طراح تنش‌های سیاسی منطقه رژیم صهیونیستی و کشورهای هم دستش هستند، ادامه داد: سناریویی طراحی کردند که کشور ارمنستان بخش راهبردی کشورش را با کشور آذربایجان مبادله کند تا آذربایجان نیز قره‌باغ را به رسمیت بشناسد.

حجت‌الاسلام بنی جمالی افزود: این طرح وعده سر خرمن برای کشور ارمنستان است و نباید فریب وعده دروغین را بخورد بلکه باید هوشیاری لازم را انجام دهد؛ از طرفی این موضوع برای ایران خط قرمز است چون محور مواصلاتی ایران به کشور ارمنستان و قفقاز است و با این اقدام تصمیم دارند مسیر عبور ایران را محدود کنند.

وی گفت: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند تغییر ژئوپولیتیکی برای ایران رقم بزند زیرا ایران از حقوق اقتصادی و سیاسی خودش دفاع می‌کند.

کد خبر 5317471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha