۱۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۶

معاون جهاد کشاورزی فارس اعلام کرد؛

تولید ۱۱ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان فارس

تولید ۱۱ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان فارس

شیراز - معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی فارس از تولید بیش از ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در سال زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر صبوری پور در خصوص میزان تولیدات کشاورزی استان فارس بیان کرد: با توجه به ارزیابی‌های صورت کرده گرفته میزان تولیدات استان فارس در بخش کشاورزی بالغ بر ۹۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان ارزش گذاری شده است این در حالی است که ارزش تولیدات کشاورزی استان در سال ۱۳۹۹ -۱۴۰۰ بالغ بر ۵۳ هزار و ۳۸۸ میلیارد و ۸۹۷ میلیون تومان بوده که ۵۸ درصد از ارزش تولیدات مربوط به تولیدات باغی است و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: ارزش روز تولیدات زراعی این استان در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را ۲۵ هزار و ۹۹۴ میلیارد و ۸۲۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اعلام شده و سهم ارزش تولیدات زراعی از کل تولیدات کشاورزی استان به ۲۸ درصد می‌رسد.

صبوری پور ادامه داد: در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ سهم بخش‌های باغی، زراعی، دامی و آبزیان در ایجاد ارزش روز محصولات کشاورزی به ترتیب ۵۸، ۲۸، ۱۳ و یک درصد بوده است.

فارس دومین استان کشور در زمینه تولید محصولات زراعی نیز شناخته می‌شود و رتبه اول تولید لوبیا، پنبه و گوجه فرنگی را نیز به نام خود ثبت کرده است. تولید بیش از ۴۰ درصد انجیر کشور، تولید بیش از ۲۰۰ هزار تن خرما و کسب عنوان دومین تولید کننده خرمای کشور از دیگر ظرفیت‌های قابل توجه فارس در بخش کشاورزی است.

کد خبر 5318020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha