رئیس سازمان صنایع نظامی عراق اعلام کرد؛

روی آوردن عراق به ترکیه برای احیای بخش صنایع نظامی این کشور

روی آوردن عراق به ترکیه برای احیای بخش صنایع نظامی این کشور

رئیس سازمان صنایع نظامی عراق از همکاری بغداد و آنکارا برای احیای بخش صنایع نظامی این کشور خبر داد که از سال ۲۰۰۳ میلادی به هنگام حمله نظامی امریکا تعطیل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربی الجدید، محمد صاحب الدراجی رئیس سازمان صنایع نظامی عراق از همکاری بغداد و آنکارا برای احیای بخش صنایع نظامی این کشور خبر داد که از سال ۲۰۰۳ میلادی به هنگام حمله نظامی امریکا تعطیل شده است.

الدراجی گفت: سازمان صنایع نظامی عراق پس از توافق با طرف ترکیه‌ای برای استفاده از تجربیات این کشور در تلاش برای ایجاد خط تولید تجهیزات سبک و بالن‌های نظامی برای اهداف امنیتی است.

وی گفت: این خط‌های تولید از طریق سرمایه‌گذاری ایجاد خواهند شد و شامل انتقال فناوری ترکیه به خط تولید صنایع نظامی عراق خواهد بود تا با استفاده از نیروی کار بومی تجهیزات مورد نیاز نیروهای امنیتی تامین شود و وابستگی به واردات کاهش یابد.

الدراجی تصریح کرد: سازمان صنایع نظامی در تلاش برای تحقق خودکفایی در همه انواع تسلیحات و صنایع نظامی است به ویژه که اخیراً چندین خط تولید افتتاح شده است.

عراق پیش از سال ۲۰۰۳ میلادی نهادی بزرگ به تام سازمان صنایع نظامی داشت که انواع مختلف تسلیحات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین و تجهیزات مختلف را تولید می‌کرد.پارلمان عراق در سال ۲۰۱۹ میلادی قانون سازمان صنایع نظامی را به عنوان گامی برای تامین بخشی از نیازهای نیروهای امنیتی در داخل کشور تصویب کرد و پس از آن، شماری از کارخانه‌ها در عراق ترمیم و بازسازی شد اما به سطح تولید نرسیده است.

کد خبر 5321424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد NL ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      0 0
      جای تاسف است که ظاهرا ایران جاده صاف کن برای سود آوری ترکیه شده !!
    • روراست FR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      0 1
      هزینه را ایران کرد، سود را ترکیه برد، مثل همیشه، حتی در سوریه! چه نفوذی، چه برادرانی!
    • مهرداد IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 1
      باز هم جمهوری اسلامی ایران دارد قافیه را به ترکیه میبازد. ترک ها با صادر کردن داعش به عراق. انجارا به خاک و خون کشیدند . ایران انجا را پس گرفت و انها تحویل داد . وحالا همان ترکها دارند در صنایع نظامی عراق سرمایه گذاری میکنند . انوقت ایران تماشاچی قضیه شده. و فقط به سرمایه گذاری فرهنگی در عراق می ان
    • رضا IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 0
      بلی!!!!شده دیگه
    • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 0
      پس ایران رو دقیقا کجا گذاشتن؟خخخخخ