طی تماس تلفنی؛

کیشیدا: به «شی» گفتم باید به گفتگو ادامه دهیم

کیشیدا: به «شی» گفتم باید به گفتگو ادامه دهیم

نخست وزیر ژاپن با اشاره به گفتگوی تلفنی نیم ساعته خود با رئیس جمهور چین و ابراز نگرانی های مشترک بین دو کشور، اعلام کرد که این دو توافق کردند در زمینه مسائل مختلف همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «فومیو کیشیدا» نخست وزیر جدید ژاپن امروز جمعه اعلام کرد که در اولین گفتگویش با «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین پس از رسیدن به مقام نخست وزیری، بر ضرورت همکاری در مورد دغدغه های مشترک توافق کرده است.

کیشیدا پس از گفتگوی تلفنی اش با شی و طی اظهاراتی که در شبکه تلویزیونی ژاپن پخش شد، گفت: من صراحتا نگرانی های بین دو کشور را از طرف خود مطرح کردم و پیشنهاد دادم که ما باید در آینده به گفتگو ادامه دهیم.

وی در ادامه و با اشاره به گفتگوی نیم ساعته خود با شی، گفت: من و شی توافق کردیم در زمینه مسائل مختلف مشترک از جمله کره شمالی با هم همکاری کنیم.

همچنین روزنامه رسمی حزب کمونیست چین در این باره گفت شی در گفتگوی خود به کیشیدا گفته است که دو کشور باید مسائل حساس مانند تایوان را "به طور مناسب" حل کنند.

پکن بر اساس سیاست چین واحد، جزیره تایوان را بخشی از قلمروی خود می داند و توسل به نیروی نظامی برای اتحاد چین و تایوان را رد نکرده است.

روزنامه مذکور همچنین به نقل از شی، نوشت: در حال حاضر روابط چین و ژاپن هم دارای فرصت ها و هم دارای چالش هایی است.

شی همچنین به کیشیدا گفته است که چین و ژاپن باید فعالانه گفتگو و هماهنگی سیاست اقتصادی خود را تقویت کنند و همکاری های منطقه ای را ارتقا دهند.

کیشیدا پیشتر نیز اعلام کرده بود که حاضر است بدون هیچ گونه پیش شرطی با رهبر کره شمالی دیدار و درباره خلع سلاح اتمی گفتگو کند.

کد خبر 5322453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha