۲۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۴۹

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خبر داد؛

آغاز کشت پاییزه در ۴۵۶ هزار هکتار از مزارع خراسان رضوی

آغاز کشت پاییزه در ۴۵۶ هزار هکتار از مزارع خراسان رضوی

مشهد ـ مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: کشت پاییزه محصولات کشاورزی گندم، جو و ‌کلزا در مزارع خراسان رضوی آغاز شده است.

فرزاد عدالتیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با آغاز کشت پاییزه سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱، تاکنون ۱۹ هزار هکتار گندم و ۱۲۱ هزار هکتار محصول جو زیر کشت رفته است.

وی ادامه داد: در سال زراعی جدید، سطح زیر کشت گندم دیم و آبی جمعأ ۲۶۳ هزار هکتار، سطح زیر کشت جو آبی و دیم ۱۸۰ هزار و ۵۰۰ هکتار و سطح زیر کشت کلزا نیز ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار خواهد بود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اضافه کرد: از مجموع سطح زیر کشت گندم در استان، ۱۲۶ هزار هکتار کشت آبی و ۱۳۷ هزار هکتار کشت دیم است که در مورد محصول جو نیز ۱۳۸ هزار هکتار کشت آبی و ۴۲ هزار و ۵۰۰ هکتار کشت دیم خواهد بود.

وی با اشاره به خشکسالی شدید در سال زراعی گذشته، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای تهیه و تأمین نهاده‌های مورد نیاز شامل کودهای شیمیایی و بذر اصلاح شده و دیگر تسهیلات انجام شده برای کمک به کشاورزان صورت گرفته است.

وی افزود: به کشاورزان توصیه شده است که از بذرهای اصلاح شده استفاده کنند و همچنین با مصرف متعادل کودهای شیمیایی، رعایت اصول زراعی در مرحله کاشت، بیمه کردن محصولات و توسعه روش‌های آبیاری نوین، محصولات بهتری برداشت کنند.

کد خبر 5325618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha