در دیدار با وزیر خارجه اندونزی؛

چاووش‌اوغلو: به همراه وزرای خارجه برخی کشورها به کابل می‌رویم

چاووش‌اوغلو: به همراه وزرای خارجه برخی کشورها به کابل می‌رویم

وزیر خارجه ترکیه در دیدار با همتای اندونزیایی خود ضمن گفتگو درباره موضوعاتی از قبیل افغانستان و مسلمانان روهینگیا گفت: به همراه وزرای خارجه برخی کشورها به کابل می‌رویم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه امروز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رتنو مارسودی همتای اندونزیایی خود در آنکارا اعلام کرد: وضعیت افغانستان را از نزدیک دنبال می‌کنیم و قصد داریم در آینده به همراه برخی وزرای خارجه دیگر کشورها به کابل برویم.

چاووش‌اوغلو با بیان اینکه اندونزی یکی از مهمترین شرکای ترکیه در آسیا و منطقه اقیانوسیه است، گفت: در این دیدار در مورد جزئیات سفر برنامه‌ریزی شده رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور کشورم به اندونزی نیز صحبت کردیم. مکانیسم شورای راهبردی سطح بالا بین دو کشور مشخص شده و اولین جلسه را در چارچوب سفر رئیس‌جمهور اردوغان به اندونزی تشکیل می‌دهیم.

وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه اضافه کرد: به نشانه دوستی اندونزی و ترکیه، خیابان‌هایی را که سفارتخانه‌هایمان در آن واقع شده‌اند را به نام اولین رؤسای جمهور هر دو کشور نامگذاری می‌کنیم. در جاکارتا آتاترک و در آنکارا اسم خیابان‌ها را احمد سوکارنو نامگذاری می‌کنیم.

وی افزود: همچنین در مورد مسائل مربوط به افغانستان و مسلمانان روهینگیا بحث و گفتگو کردیم. می‌خواهم بار دیگر بر نقش اندونزی در ارتباط با مسلمانان روهینگیا تأکید کنم.

کد خبر 5326143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha