۱۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۵۱

چاووش‌ اوغلو در دیدار با همتای ونزوئلایی:

آمریکا باید سیاست‌های اشتباه خود در منطقه و جهان را کنار بگذارد

آمریکا باید سیاست‌های اشتباه خود در منطقه و جهان را کنار بگذارد

وزیر خارجه ترکیه در دیدار با همتای ونزوئلایی خود در آنکارا تأکید کرد: آمریکا باید سیاست‌های اشتباه خود در منطقه و جهان را کنار بگذارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در دیدار با فلیکس پلازنسیا همتای ونزوئلایی خود در آنکارا اعلام کرد: ایالات متحده به جای سرزنش ترکیه باید سیاست‌های اشتباه خود در منطقه و جهان را کنار گذاشته و با مردم آمریکا و کنگره اش صادق‌تر باشد.

وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به تمدید فرمان حضور در سوریه از سوی آمریکا و اظهاراتی در مورد کشورش گفت: دولت آمریکا هنگام ارسال نامه به کنگره یا اطلاع‌رسانی به مردم کشورش (تمدید فرمان سوریه) حقیقت را نمی‌گوید. این نامه یک نامه کپی از نامه‌های پیشین بوده و دولت آمریکا قبلاً نیز از این جملات استفاده کرده است.

مولود چاووش‌اوغلو در ادامه افزود: دلیل این موضوع نیز همکاری ایالات متحده با ی.پ.گ علیرغم تروریستی دانستن پ.ک.ک است. آمریکا به صورت گسترده از این گروه حمایت می‌کند.

چاووش‌اوغلو بی اشاره به حضور نظامیان کشورش در سوریه و عراق بدون کسب اجازه از این کشورها با تاکید بر اینکه این وضعیت طبق قوانین آمریکا جنایت محسوب می‌شود، گفت: ما به خوبی می دانیم که هدف از حضور در اینجا (سوریه) مبارزه با داعش نیست.

چاووش‌اوغلو با اشاره به اینکه سیاست‌های ایالات متحده در مورد سوریه و عراق و همچنین تمام سیاست‌های آن در اروپا و ناتو مورد بحث است، تاکید کرد که «همه این اقدامات بدون برنامه و بدون آینده نگری انجام شده است».

کد خبر 5323294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha