۲۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۴

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان سمنان:

۲۴ زندانی جرائم غیرعمد زندان شاهرود آزاد شدند

۲۴ زندانی جرائم غیرعمد زندان شاهرود آزاد شدند

شاهرود- مدیر نمایندگی ستاد دیه استان سمنان گفت: با کمک خیران نیک اندیش و از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲۴ زندانی جرایم غیرعمد در شهرستان شاهرود به آغوش خانواده شان بازگشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید هادی نقیبی ظهر پنجشنبه در دیدار با امام جمعه شاهرود به میزبانی دفتر وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴ زندانی جرایم غیر عمد در سطح شهرستان شاهرود به آغوش خانواده بازگشتند، بیان کرد: این زندانیان با کمک خیران نیک‌اندیش و مردم آزاد شدند.

وی با بیان اینکه این ۲۴ زندانی بیش از ۳۳ میلیارد ریال بدهی داشتند، افزود: یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از این میزان بدهی توسط خیران و شش میلیارد ریال دیگر از سوی ستاد دیه پرداخت شد همچنین بیش از ۲۳ میلیارد ریال نیز از طریق مذاکرات مددکاران و معتمدان با شاکیان مورد رضایت قرار گرفت و بقیه از محل آورده زندانیان تأمین شد تا این زندانیان از زندان آزاد شوند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان سمنان با بیان اینکه کماکان ۱۷ زندانی جرایم غیرعمد دیگر در شهرستان شاهرود در زندان به سر می‌برند، گفت: با تأمین مبلغ مورد نیاز این زندانیان می‌توانیم شاهد آزادی این تعداد زندانی نیز باشیم چرا که ماندن در زندان برای زندانیان و به خصوص خانواده‌هایشان دشواری‌های بسیاری را دارد که از جمله آن می‌توان به مشکلات اقتصادی اشاره کرد.

۳ زندانی شاهرودی آزاد شدند

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه سه زندانی جرایم غیرعمد شاهرود با کمک خیران در مهر امسال آزاد شدند، گفت: مردم استان سمنان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ۰۱۰۵۷۰۱۶۸۷۰۰۵ یا شماره کارت شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۷۸۵۸۵ نزد بانک ملی و شماره حساب جام ۱۰-۳۲۵۱۷۸۵۹ بانک ملت به حساب ستاد دیه این استان واریز کنند.

حجت‌الاسلام حسینعلی قدرتی با بیان اینکه ستاد دیه و جرایم غیرعمد خوشبختانه اقدامات خوبی را با کمک امامان جمعه و خیران سطح استان سمنان انجام داده است، ابراز کرد: آزادی تعداد زیادی زندانی از جمله نتایج این اقدامات بوده است.

وی با بیان اینکه ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و اشتغال زندانیان اولویت سازمان زندان‌ها و کمک به زندانیان و خانواده‌های آنان از جمله اولویت‌های ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان است، تاکید کرد: تزویج آموزش، اشتغال و حرفه آموزی زندانیان، برگزاری رویدادهای ورزشی و فرهنگی و… از جمله برنامه‌های سازمان زندان‌ها در زمینه ارتقای فرهنگی و روحی زندانیان است.

کد خبر 5327602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha