۲۴ مهر ۱۴۰۰، ۹:۰۷

سهرابیان در گفتگو با مهر:

قایقرانی برای المپیک فرانسه نیاز به مربیان خارجی دارد

قایقرانی برای المپیک فرانسه نیاز به مربیان خارجی دارد

رئیس فدراسیون قایقرانی به دنبال برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در بخش‌های مختلف این رشته از برگزاری اردوهای تیم ملی و نیاز به کسب تجربه برای مربیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون قایقرانی پس از حضور ورزشکاران خود در مسابقات المپیک، از یک ماه گذشته پی در پی در حال برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در رشته‌های مختلف و رده‌های سنی مختلف می‌باشد. مهمترین رویداد پیش روی قایقرانی مسابقات قهرمانی آسیا و در نهایت بازی‌های آسیایی سال آینده است.

علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در بخش‌های مختلف کاناپولو، روئینگ و آب‌های آرام و اسلالوم و مشخص شدن نفرات برتر منتظر می‌مانیم تا کمیته فنی لیست نفرات مورد نظرشان را دسته بندی کرده و به ما اعلام کند.

وی افزود: قرار است این نفرات برتر همراه با نفرات انتخابی تیم ملی تلفیق شده و در نهایت بهترین‌ها را به اردوها دعوت کنیم. در کنار دیگر رشته‌ها قصد داریم بعد از سال‌ها مسابقات «دراگون بت» را هم برگزار کنیم و برای این رشته‌ها هم برنامه‌های کاری خوبی داریم.

رئیس فدراسیون قایقرانی خاطرنشان کرد: نزدیکترین مسابقات برای ما رقابتهای قهرمانی آسیا و پس از آن مهمترین رویداد پیش رویمان بازی‌های آسیایی سال آینده می‌باشد. در آذرماه امسال مسابقات قهرمانی روئینگ آسیا را پیش رو داریم و قرار است این تیم راهی این رویداد شود. پس از آن آب‌های آرام نیز در اسفندماه در دیدارهای آسیایی شرکت می‌کند.

«آیا اردوها و برنامه‌های آماده سازی با مربیان داخلی پیگیری خواهد شد؟» سهرابیان در پاسخ به این سئوال گفت: در حال حاضر با مربیان داخلی برنامه‌ها را دنبال می‌کنیم. اما برای المپیک فرانسه باید در کنار مربیان داخلی از نیروهای باتجربه و مربیان خارجی هم بهره ببریم.

وی ادامه داد: با توجه به توسعه قایقرانی در جهان برای پیشرفت بیشتر نیاز به این داریم که در رشته‌های آب‌های آرام و روئینگ کادر مربیگری خود را تقویت کنیم.

سهرابیان اظهار داشت: مربیان ما می‌توانند در کنار این مربیان تجربه کسب کند. هرچه مربیان جوان و پیشکسوت ما علم و تجربه خود را بالا ببرند شرایط ما بهتر خواهد شد. باید قبول کنیم ما کمبود مربی تخصصی و با تجربه داریم و باید برای ارتقای مربیان جوان برنامه‌های جدی تری را دنبال کنیم.

وی در پایان گفت: سالن بدنسازی مرکز قایقرانی استادیوم آزادی تجهیز شده است و به زودی در کنار تمرینات تخصصی ورزشکاران می‌توانند از این امکانات هم بهره ببرند. قرار است این رونمایی با حضور مسئولان ورزشی کشور برگزار شود.

کد خبر 5328228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha