۲۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۹:۱۴

مدیرکل شیلات گلستان:

بیش از ۱۲۰۰ تن میگو از مزارع گمیشان برداشت شد

بیش از ۱۲۰۰ تن میگو از مزارع گمیشان برداشت شد

گرگان- مدیرکل شیلات گلستان گفت: از زمان آغاز فصل برداشت میگو در گلستان تاکنون هزار و ۲۳۵ تن میگو، در مجتمع پرورش میگو گمیشان برداشت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید جواد قدس علوی در جلسه کارگروه فنی تکثیر و پرورش میگو استان اظهارکرد: از زمان آغاز فصل برداشت میگو در استان تاکنون هزار و ۲۳۵ تن میگو، در مجتمع پرورش میگو گمیشان برداشت شده است.

مدیرکل شیلات گلستان با اعلام رضایت از میزان میگو برداشت از مزارع گمیشان بیان کرد: یقیناً امسال به برنامه پیش بینی شده میزان تولید میگو در استان می رسیم و در حال حاضر بالغ بر ۸۲ درصد از مقدار پیش بینی شده محقق شده است اما پرورش دهندگان باید با سرعت بخشیدن به عمل صید، از ضرر و زیان های احتمالی جلوگیری کنند.

وی با اشاره به زمان برداشت میگو از مزارع مجتمع گمیشان افزود: آخرین مهلت برداشت میگو تا ۱۵ مهرماه اعلام شده بود اما بنا به درخواست پرورش دهندگان، دامپزشکی این زمان را برای دومین بار، تا ۲۸ مهر ماه تمدید کرد و این در حالی است که تمامی عواقب احتمالی در مدت تمدید متوجه پرورش دهندگانی خواهد بود که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده اند.

ابراهیم کریمی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان هم در این جلسه بر برنامه ریزی در جهت برداشت سریعتر میگو تاکید کرد و گفت: انتظار است پرورش دهندگان با بالا بردن ظرفیت برداشت، در موعد مقرر بتوانند فرآیند جمع آوری میگوهای تولید شده را به پایان برسانند.

لازم به ذکر است پیش بینی می شود هزار و ۵۰۰ تن میگو سال جاری از مزارع مجتمع پرورش میگو گمیشان برداشت شود.

کد خبر 5329104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha