۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۱۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:

۳ شهرستان آذربایجان غربی در وضعیت قرمز/فوت ۱۲ بیمار کرونایی

۳ شهرستان آذربایجان غربی در وضعیت قرمز/فوت ۱۲ بیمار کرونایی

ارومیه- رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر شهرستانهای اشنویه، بوکان، پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.

جواد آقازاده در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اظهار کرد: بر اساس آخرین تغییرات در نقشه رنگ بندی کشور در آذربایجان غربی نیز شهرهای پلدشت و چالدران در وضعیت زرد، شهرهای پیرانشهر، بوکان و اشنویه در وضعیت قرمز و شهرهای چایپاره، شوط، ارومیه، خوی، نقده، تکاب، میاندوآب، سلماس، مهاباد، شاهین دژ، سردشت و ماکو از یک آبان در وضعیت نارنجی قرار گرفته اند.

وی با اشاره به وضعیت ناپایدار و افزایش شهرهای قرمز کرونایی افزود: هرگونه عادی‌انگاری و کاهش مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند به افزایش آمار مبتلایان و قرمز شدن مجدد شهرها بیانجامد، بر همین اساس فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی و مرتبط باید بر اساس قانون نسبت به اجرای محدودیت‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا متناسب با وضعیت شهرها اقدام کنند.

آقازاده از فوت ۱۲ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در استان طی شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: در شبانه روز گذشته متأسفانه ۱۲ نفر نیز از بیماران بدحال در این استان بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا جان باختند که با این تعداد شمار فوتی‌های استان به ۶ هزار و ۷۲۹ تن رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۵۱ تن به ویروس کرونا مبتلا و ۲۲۶ بیمار کرونایی نیز در مراکز درمانی آذربایجان غربی بستری شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۳۷۷ تن بر اثر ابتلاء به کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری شده اند، گفت: از این تعداد ۲۷۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و ۴۸ نفر نیز به علت آسیب‌های ناشی از این بیماری از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند.

آقازاده یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۴ هزار و ۹۲۳ دز واکسن به گروه‌های هدف تزریق شده که با احتساب این آمار، تاکنون در این استان ۳ میلیون و ۶۴ هزار و ۷۴۸ دز واکسن تزریق شده است.

کد خبر 5334071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha