۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۳۶

نائب رییس کمیسیون قضایی مجلس:

طرح احیاء واحدهای تولیدی در دستور کار کمیسیون قضایی مجلس قراردارد

طرح احیاء واحدهای تولیدی در دستور کار کمیسیون قضایی مجلس قراردارد

زرندیه- نائب رئیس کمیسیون قضائی مجلس گفت: طرحی در کمیسیون برای احیاء واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل در دست اقدام داریم تا از پلمب و مصادره واحدهای ورشکسته تولیدی جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام حسن نوروزی ظهر شنبه در جریان سفر به شهرستان زرندیه در جمع خبرنگاران گفت: در کمیسیون قضائی مجلس طرحی برای احیا واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل در دست اقدام داریم و همه دستگاه‌های قضائی سراسر کشور حق ندارند یک واحد ورشکسته را پلمپ و یا مصادره کنند.

وی افزود: یک کارخانه ۱۰ هزار میلیاردی نباید بخاطر ۱۰ میلیارد بدهکاری بلافاصله پلمپ یا وسایل آن مصادره شود و هر گونه تصمیم گیری در این خصوص با پیگیری اداره کل صمت و همکاری مقام عالی قضائی و سیاسی هر استان صورت می‌گیرد.

نایب رئیس کمیسیون قضائی مجلس تصریح کرد: دستگاه قضائی هر استان مکلف است بر اساس فرآیندی که برای آن طراحی شده است با نظر استاندار، رئیس کل دادگستری و مدیرکل صمت در خصوص واحدهای تولیدی تصمیم گیری کند.

نوروزی ادامه داد: واحد تولیدی نباید صرفاً با نظر دادگاه تعطیل شود چرا که رأی به تعطیلی منجر به بیکاری نیروهای آن واحد می‌شود و تبعات اقتصادی و اجتماعی را هم به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: امیدوارم این طرح که شخص بنده رئیس کمیته آن هستم با سرعت پیگیری شود تا در کمیسیون قضائی مطرح و سپس در صحن علنی مجلس به تصویب برسد.

نایب رئیس کمیسیون قضائی مجلس تصریح کرد: خوشبختانه قوه قضائیه مستقیم در بحث تولید ورود پیدا کرده و کمیسیون قضائی مجلس هم به عنوان بدنه دستگاه قضائی در راستا حمایت از تولید حرکت خواهد کرد و این طرح هم که در کمیسیون قضائی در دست بررسی است در راستای مأموریت دستگاه قضائی و کمیسیون قضائی و در حمایت از تولید است.

کد خبر 5334469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha