۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۲۳

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه:

ساختمان ۲۰۰ مصلی نماز جمعه در کشور نیمه تمام است

ساختمان  ۲۰۰ مصلی نماز جمعه در کشور نیمه تمام است

بیرجند- رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه ساختمان ۲۰۰ مصلی در کشور نیمه تمام است، گفت: بخش زیادی از نمازهای جمعه‌ کشور در مساجد جامع اقامه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد جواد حاج علی‌اکبری ظهر سه شنبه در حاشیه گردهمایی ائمه جمعه خراسان‌جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مصلی‌های نماز جمعه زمین‌های بزرگی اختصاص یافته که در آن علاوه بر اقامه نماز جمعه فعالیت‌های فراوان فرهنگی متعددی برگزار می‌شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: برنامه ما بر این است که در نقاطی از کشور، آن دسته از قسمت اصلی مصلاهایی که در اختیار شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه است به عنوان مسجد نامگذاری و خطبه مسجد در آن خوانده شود.

حاج علی اکبری با اشاره به اینکه در مساجد ارتباط ملکوتی و معنوی با خداوند بیشتر است، افزود: البته بخش زیادی از نماز جمعه‌های کشور در مساجد جامع اقامه می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز و در این سفر نیز بخشی از مصلی المهدی (عج) بیرجند عنوان مسجد به خود گرفت، گفت: البته در قسمت‌های دیگر کاربری‌های خاص خود را دارد و می‌توان برنامه‌های فرهنگی متعدد در آن برگزار کرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه ۲۰۰ مصلی نماز در کشور نیمه تمام است، اظهار کرد: در کشور ۸۹۰ نماز جمعه برپا می‌شود.

حاج علی اکبری یادآور شد: خوشبختانه در کشور و خراسان‌جنوبی کمبودی از نظر تعداد ائمه جمعه نداریم.

کد خبر 5336490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha