۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۵۸

کارشناس هواشناسی:

افزایش پوشش ابر در استان بوشهر/ خلیج فارس متلاطم است

افزایش پوشش ابر در استان بوشهر/ خلیج فارس متلاطم است

بوشهر- کارشناسی اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به افزایش پوشش ابر در استان گفت: تا روز شنبه، دریا به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از بعدازظهر امروز تا شب، سرعت وزش بادهای شمال غربی در نواحی مرکزی و جنوبی استان افزایش می‌یابد و طی این مدت دریا در این مناطق به نسبت متلاطم است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود از بعدازظهر پنجشنبه به تدریج سرعت وزش بادهای جنوبی روی دریا افزایش یابد و با تداوم وزش آن تا روز شنبه، دریا به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود.

مساعدی بیان کرد: طی این مدت با افزایش پوشش ابر در برخی از نقاط روی دریا و سطح استان، احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به صورت تندباد لحظه‌ای و رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست.

کارشناسی اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: برای ساعات آینده آسمان استان صاف همراه با غبار محلی و در برخی ساعات وزش باد و از فردا افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت هشت تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در ساعاتی از بعدازظهر امروز تا شب در قسمت‌های مرکزی و جنوبی ۱۲ تا ۳۸ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مساعدی ادامه داد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر، در ساعاتی از بعدازظهر امروز تا شب در فراساحل ۱۵۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ و در فراساحل ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 5337219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha