۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۰۰

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان:

۲۰۰ ویژه برنامه هفته پدافند غیرعامل در استان سمنان اجرا می‌شود

۲۰۰ ویژه برنامه هفته پدافند غیرعامل در استان سمنان اجرا می‌شود

سمنان- مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بابیان اینکه ۲۰۰ برنامه طی هفته پدافند غیرعامل در استان اجرا می‌شود، گفت: هدف از اجرای این برنامه‌ها افزایش آمادگی جامعه برابر انواع تهدیدات است.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج کارخائی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با موضوع هفته پدافند غیرعامل به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه شعار هفته ملی پدافند غیرعامل بانام «پدافند غیرعامل؛ ایران پایدار» نام‌گذاری شده است، ابراز داشت: طی هفته پدافند غیرعامل بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه توسط دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌های استان سمنان برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه هدف از اجرای این برنامه‌ها افزایش آمادگی جامعه برابر انواع تهدیدات است، افزود: گفتمان سازی عمومی، فرهنگ‌سازی، ترویج اصول و اهداف پدافند غیرعامل و نهادینه کردن آن در بین مسئولان، مدیران، کارکنان، متخصصان و عموم اقشار مختلف مردم از دیگر اهداف برنامه‌ها اعلام‌شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بابیان اینکه برای ارتقا آمادگی در مقابل تهدیدها ابتدا باید نقاط آسیب‌پذیر شناسایی و نسبت به تأمین، اصلاح و برطرف کردن آن‌ها اقدام کرد، ابراز داشت: این مأموریت برای دستگاه‌های خدمات رسان از درجه اهمیت بیشتری برخوردار است که امیدواریم این برنامه‌ها بتواند در راستای این هدف‌گذاری کمکی به رفع نیازمندی‌ها و افزایش امکانات کند.

کارخائی بابیان اینکه پیش‌بینی‌های لازم را برای مقابله با انواع تهدیدات باید مدنظر قرار گیرد، تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع اجرای این تعداد برنامه با رویکرد آموزشی توسط دستگاه‌ها، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها برنامه‌ریزی‌شده است تا بتواند سهمی در فرهنگ‌سازی و گفتمان سازی مقوله پدافند غیرعامل ایفا کند.

وی بابیان اینکه همه مسئولان و دستگاه‌های مختلف باید توجه لازم را به رعایت ملاحظات و الزامات و اصول پدافند غیرعامل داشته باشند، افزود: کم کردن و بی‌اثر کردن تهدیدات، کاهش آسیب‌پذیری‌ها، و مصون‌سازی تأسیسات زیربنایی، حساس، مهم و قابل حفاظت از مهم‌ترین رویکردهای پدافند غیرعامل است که دست‌یابی به آن کمک همه‌جانبه دستگاه‌ها و عموم مردم را نیز می‌طلبد.

به گزارش مهر، هشتم لغایت ۱۴ آبان ماه به نام هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شده است.

کد خبر 5337322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha