۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۴۶

لاوروف:

ناتو خواستار هیچ گونه تعاملی با روسیه نیست

ناتو خواستار هیچ گونه تعاملی با روسیه نیست

وزیر خارجه روسیه طی سخنانی در خصوص اقدامات تحریک‌آمیز ناتو در برابر روسیه گفت حقایق نشان از آن دارد که ناتو خواهان تعامل با روسیه نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه طی سخنانی در خصوص اقدامات تحریک‌آمیز ناتو در برابر روسیه گفت حقایق نشان از آن دارد که ناتو خواهان تعامل با روسیه نیست.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه روسیه گفت: ما هیچ اطلاعاتی در مورد هدف ناتو از این اقدامات نداریم. ما به واقعیت‌ها اعتماد می‌کنیم و واقعیت این است که ناتو خواستار هیچ گونه همکاری با ما نیست.

وی افزود: زمانی که ما در آنجا (مقر ناتو در بروکسل) نماینده داشتیم و شورای روسیه - ناتو نیز مشغول به فعالیت بود، فقط می‌خواست به ما بیاموزد که چه کار کنیم و هر بار خواستار تشکیل شورای ناتو-روسیه و بحث درباره اوکراین شد.

لاوروف که این سخنان را در جریان برگزاری اجلاس رهبران گروه ۲۰ در رم مطرح می‌کرد، گفت: آنها (ناتو) فقط به تبلیغ و فشار علیه روسیه علاقه مند بودند.

وزیر خارجه روسیه در عین حال تاکید کرد: اگر ناتو انگیزه‌ای برای ارتباط با ما دارد، ما یک سفیر در بلژیک داریم که مسئول روابط دوجانبه است. ما به ائتلاف آتلانتیک شمالی اطلاع داده‌ایم که در هر صورت می‌تواند از طریق این دیپلمات (برای ما) پیام ارسال کند.

لاوروف همچنین تاکید کرد که روسیه در پی اقدام ناتو برای کاهش تعداد کارکنان دفتر نمایندگی مسکو در ناتو، از تاریخ ۱ نوامبر اقدام به تعطیل کردن این دفتر در بروکسل خواهد کرد.

کد خبر 5340573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha