۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۴۲

مدیرکل ارشاد لرستان مطرح کرد؛

اجرای طرح «گلریزان کتاب» در لرستان/ افتتاح کتابخانه شهید باهنر

اجرای طرح «گلریزان کتاب» در لرستان/ افتتاح کتابخانه شهید باهنر

خرم‌آباد- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از اجرای طرح «گلریزان کتاب»، افتتاح کتابخانه شهید باهنر بروجرد و چند طرح دیگر همزمان با هفته کتاب در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمدحسین فتایی در سخنانی با اشاره به اهمیت هفته کتاب در کشور گفت: خوشبختانه توسعه زیرساخت‌های کتابخوانی در استان طی دو سال گذشته رشد بسیار خوبی داشته و در این ایام بزرگ‌ترین کتابخانه‌های استان شامل کتابخانه درجه یک استاد «آیتی» بروجرد و «علیمردان‌خان بختیاری» الیگودرز افتتاح شدند.

وی با اشاره به افزایش حدود چهار هزار متر به سرانه کتابخانه‌ای استان افزود: در هفته کتاب و کتابخوانی، کتابخانه شهید «باهنر» بروجرد نیز افتتاح می‌شود و تا پایان سال شاهد بهره برداری از ساختمان کتابخانه درجه دو پلدختر خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: برگزاری اختتامیه برنامه کتاب سال استان، سرکشی از کتاب‌فروشی‌های سطح استان و دیدار با ناشران و نویسندگان استان، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی بین کارکنان و خانواده‌های ایشان، فضاسازی محیطی و مجازی در سطح شهر و شبکه‌های مجازی، اهدا کتاب به مراکز فرهنگی و نهادهای عمومی و … از برنامه‌های پیش‌بینی شده بیست و نهمین دوره هفته کتاب در استان است.

فتایی بیان داشت: اجرای برنامه «یک کتاب یک نویسنده» با هدف آشنایی شهروندان با نویسندگان معاصر استان با همکاری صدا و سیمای مرکز استان در رادیو لرستان، برگزاری مسابقه به مناسبت هفته کتاب در برنامه شبانه استانی صدا و سیمای مرکز لرستان، درج جملات قصار در مورد کتاب در مانیتور دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها، درج شعار هفته کتاب در سربرگ مکاتبات اداری از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های این هفته در استان می‌توان به طراحی پوستر اختصاصی هفته کتاب، برگزاری مسابقه عکاسی با موبایل از کتابخانه شخصی شهروندان با هدف ایجاد انگیزه و ترویج کتابخوانی، تولید محتوا برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و نشر در روزنامه‌ها، پایگاه‌های خبری و مطبوعات استان، اهدا کتاب به کانون اصلاح و تربیت با عنوان طرح «گلریزان کتاب»، برگزاری نشست فرهنگی به مناسبت هفته کتاب و رونمایی از تازه‌های نشر استان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی داستان‌نویسی خلاق نیز اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار داشت: در سایر شهرستان‌های استان نیز به تناوب بین هشت تا ۱۰ برنامه فرهنگی و هنری به همین مناسبت اجرا خواهد شد.

بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران همزمان با سراسر کشور از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۰ در استان لرستان نیز برگزار می‌شود.

کد خبر 5342870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha