۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۴۲

«یادواره شهدای دانش‌آموز شهرستان تایباد» برگزار شد

«یادواره شهدای دانش‌آموز شهرستان تایباد» برگزار شد

تایباد – همزمان با فرارسیدن ایام ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار، «یادواره شهدای دانش‌آموز شهرستان تایباد» برگزار و زنگ استکبارستیزی در مدارس این شهرستان نواخته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم «یادواره شهدای دانش‌آموز شهرستان تایباد» و نواختن زنگ مبارزه با استکبار پیش از ظهر چهارشنبه در دبستان دکتر شریعتی تایباد برگزار شد.

حجت‌الاسلام جواد ابراهیمی در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدای دانش‌آموز تایباد، اظهار: استکبار همراه با منافقین و حتی دلارهای نفتی برخی کشورهای عربی دست به دست هم دادند تا ایران اسلامی تحت فشار باشد اما این فشار امروز به گواه خود دشمن شکست خورده است.

وی با اشاره به مقاومت تاریخی مردم ایران در ادوار مختلف، به موضوع قیام ستارخان و باقرخان در تبریز اشاره کرد و افزود: در دوره مقاومت ستارخان در تبریز، کودکان از گشنگی به ستوه آمده بودند، در یک خیابان تعدادی کودک به مادرشان اعتراض کردند که تا کی باید علف بخوریم؟ مادر گفت «تا آخر عمر گرسنگی می‌کشیم ولی یک وجب از خاک خود را به اجنبی نخواهیم داد».

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه تایباد گفت: ملت ایران در تمام طول تاریخ غیور بوده و خواهد بود و اگر شکستی هم رخ داده، به دلیل ضعف حکام وقت بوده است، اگر در دوره‌ای آرارات را از دست دادیم، نه بخاطر ملت بلکه به‌خاطر شاه بی‌غیرت و بی‌عرضه‌ای است که خاک را به بیگانه داد و یا بحرین را به دیگران بخشید.

گفتنی است؛ این مراسم با حضور امام جمعه اهل سنت تایباد، فرماندار، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان تایباد برگزار و در پایان، احکام فرماندهان بسیج دانش‌آموزی تایباد به آنان ابلاغ شد.

کد خبر 5342882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha