۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۳۲

استاندار خراسان شمالی تاکید کرد؛

لزوم اتمام ساخت ۱۴۳ واحد زلزله‌زده خراسان شمالی تا پایان آبان

لزوم اتمام ساخت ۱۴۳ واحد زلزله‌زده خراسان شمالی تا پایان آبان

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: سکونت در ۱۴۳ واحد مسکونی زلزله زده میسر نیست و اکنون روند بازسازی این واحدها در مرحله سقف زنی قرار دارد که با انسجام بیشتر باید تا پایان آبان تکمیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی شجاعی ظهر پنج شنبه در جلسه بررسی روند بازسازی مناطق زلزله زده خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امکان اسکان در ۱۴۳ واحد مسکونی از تعداد کل واحدهای تخریبی زلزله زده استان وجود ندارد که برنامه ریزی استان اتمام ساخت این واحدها تا پایان آبان ماه بوده است.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: برای تحقق این هدف باید تمامی امکانات و اعتبارات مورد نیاز به کار گرفته شود.

وی افزود: از این تعداد ۱۴۲ واحد در مرحله سقف زنی قرار دارد و باید با انسجام و همکاری همه جانبه تمامی متولیان امر هدف گذاری استان محقق شود.

شجاعی خطاب به فرمانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل گفت: روند بازسازی این ۱۴۳ واحد از سوی بنیاد مسکن در اختیار بانک‌ها و فرمانداران قرار بگیرد تا با اعلام مهلت ۴۸ ساعته، انعقاد قرارداد متقاضیان جامانده با بانک‌ها تمام شود.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان تنها باید در بازسازی واحدهای مسکونی هزینه شود، بیان کرد: برخی از متقاضیان بخشی از کارها را خود برعهده گرفته اند و متوجه برنامه زمان بندی استان نیستند که باید با ورود فرمانداران این موضوع به آنان یادآوری شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به دستورات ویژه معاون اول رئیس جمهوری برای زلزله زدگان استان، گفت: احداث و تعمیر محل نگهداری دام و طیور، ساخت مدرسه، تعمیر تکمیل خط انتقال آب، ترمیم و بهسازی راه‌های روستایی و عشایری و… از جمله مزایای این بسته ابلاغ شده برای جبران خسارت زلزله زدگان استان است که باید به خوبی در استان اجرایی شود.

کد خبر 5343869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha