۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۴۰

صورت‌های مالی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت برای سال ۹۹ تصویب شد

صورت‌های مالی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت برای سال ۹۹ تصویب شد

مجمع عمومی عادی سالانه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت برای دوره مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۹۹ با حضور معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری برگزار و صورت‌های مالی آن مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجمع عمومی عادی سالانه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت برای دوره مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۹۹ با حضور محمدجواد ایروانی، معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و اعضای هیأت امنا و هیأت مدیره این صندوق برگزار شد.

معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری در این جلسه با بیان این که پیشرفت‌های صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت طی سال‌های گذشته بسیار خوب و قابل دفاع است، گفت: امیدواریم این صندوق در همه شاخص‌ها به الگویی برای نظام بانکی کشور تبدیل شود.

ایروانی ضمن تاکید بر توسعه کمی و افزایش مناسب سرمایه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت افزود: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با رعایت کامل ضوابط بانک مرکزی و ضوابط سختگیرانه دفتر مقام معظم رهبری تأسیس شده و در سال‌های اخیر جزو نمونه‌های موفق مالی خرد در سطح جهان در خدمت به محرومان بوده است.

رئیس کمیته امداد نیز با بیان این که صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در سال ۹۹ حدود ۴۲۴ هزار فقره وام به ارزش ۳۴ هزار میلیارد ریال در حوزه‌های مختلف پرداخت کرده است، گفت: این میزان تسهیلات پرداختی بسیار جلوتر از برنامه‌ریزی‌های انجام شده است.

وی افزود: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در ایجاد صندوق ضمانت اشتغال با اولویت زنان سرپرست خانوار نیز سربلند عمل کرد.

بختیاری همچنین گستردگی فعالیت صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در سراسر کشور را یک امتیاز مهم خواند و از مدیران صندوق خواست این مزیت را در جهت توسعه فعالیت‌های به روز و حرفه‌ای بانکداری به کار گیرند.

علی عاشوری مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده طی سال گذشته، افزایش تسهیلات پرداختی، کاهش نسبت مطالبات معوق به تسهیلات پرداختی، بهره‌برداری از نرم‌افزار پیگیری معوقات و افزایش مطالبات وصولی و پیاده‌سازی شعبه دیجیتال را از مهمترین این اقدامات خواند و گفت: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از تمام توان خود برای افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها استفاده کرده است تا صورت‌های مالی را بهبود بخشد.

وی با بیان این که پذیرش مسئولیت اجتماعی در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت بسیار مطلوب بوده است، تاکید کرد: نباید عملیات این صندوق را مانند یک مؤسسه تجاری به صورت هزینه و فایده ارزیابی کرد، چرا که بسیاری از منابع آن در قالب فعالیت‌های عام‌المنفعه با دوره بازگشت طولانی مدت مصرف شده است.

کد خبر 5345694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha