۱۸ آبان ۱۴۰۰، ۹:۲۸

حسینی در صحن مجلس:

دولت باید بسته‌های اقتصادی خود را به صورت شفاف اعلام کند

دولت باید بسته‌های اقتصادی خود را به صورت شفاف اعلام کند

رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید به صورت مشخص اعلام کند که چه برنامه‌هایی در حوزه اقتصادی دارد و باید بسته‌های اقتصادی خود را روشن کند.

به گزارش خبرنگار مهر، شمس الدین حسینی در جلسه علنی امروز سه شنبه ۱۸ آبان ماه مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازار بورس اظهار داشت: بازار سرمایه همیشه مهم بوده اما در دو سال اخیر اهمیت آن در اقتصاد ایران مضاعف شده است.

وی بیان کرد: کارکرد اصلی بازار بورس، تأمین مالی تولید است و اگر این اتفاق نیفتد، ما با مشکلات شدید اقتصادی مواجه خواهیم شد.

رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید تصریح کرد: سال گذشته بنا به دلایلی از جمله رشدهای اغواکننده بازار بورس و دعوت مقامات اقتصادی از مردم برای سرمایه گذاری در این بازار، شاهد بودیم که خیل عظیمی از مردم وارد بازار بورس شدند و حتی برخی از آنان سرمایه های خود مانند خانه را به فروش رساندند تا سودی به دست آورند اما نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه دارایی های خود را هم از دست دادند.

حسینی تأکید کرد: برنامه ها و سیاست های اقتصادی دولت باید به گونه ای باشد که پاسخگوی دغدغه های مردم باشد و دولت باید بگوید که برای بهبود کارکرد اقتصادی بازار سرمایه، چه برنامه ای دارد. علاوه بر این ما باید به دنبال جبران ضرر و زیان مردم در بازار بورس باشیم و همچنین از زیان های آتی آنان در این بازار پیشگیری کنیم.

وی ادامه داد: بازار سرمایه جدا از سایر بازارها نیست و باید گفته شود که بسته سیاست اقتصادی دولت چیست. نظارت مسئله مهمی است و نمی توان آن را نادیده گرفت اما دولت باید رفته رفته بسته های اقتصادی خود را باز کند و اگر در این زمینه فرصت می خواهد به ما بگوید که بالاخره چه زمانی بسته های اقتصادی خود را به صورت شفاف برای همگان روشن می کند.

نماینده مردم تنکابن در مجلس اظهار داشت: ما منتظریم ببینیم دولت در حوزه سیاست پولی و مالی چه برنامه ای دارد. چرا که امروز فعالان اقتصادی نمی دانند دولت برای مدیریت اقتصاد، چه برنامه ای دارد و همین مسئله باعث عدم اطمینان آنان می شود و در اقتصاد سرمایه گذاری نمی کنند. ما منتظر آن هستیم تا برنامه اقتصادی دولت را ببینیم و نباید به تحلیل گذشته بپردازیم.

حسینی با بیان اینکه باید امروز وزیر اقتصاد، خطوط راهنمای بازار سرمایه را به صورت شفاف اعلام کند،اظهار داشت: همچنین دولت و مقامات اقتصادی از جمله وزیر اقتصاد باید بگویند که چه برنامه ای برای کاهش و مدیریت سیستمی ریسک مالی و حمایت از سرمایه داران خرد و جبران ضرر و زیان آنان دارند.

وی با اشاره به اینکه تأمین مالی دولت از طریق بازار بورس مسئله ای بسیار مهم است، گفت: ما امروز شاهد هستیم که نهادهای مختلفی از جمله معاونت اقتصادی در دولت ایجاد می شود اما نمی دانیم این معاونت ها و شوراهایی چون شورای عالی پول و اعتبار و شورای عالی بورس چه برنامه ای دارند و حتماً باید این برنامه ها مشخص شود.

کد خبر 5347332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha