۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۲۳

با توجه به شرایط حاکم بر مرز لهستان؛

کاخ سفید مدعی شد: بایدن از بحران مهاجرت به اروپا نگران است

کاخ سفید مدعی شد: بایدن از بحران مهاجرت به اروپا نگران است

تجمع پناهجویان در مرز بلاروس و آرایش نظامی کشورهای همسایه که خطر درگیری را افزایش داده است؛ موضوع گفتگوی دولت واشنگتن و مقامات مینسک و مسکو بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید مدعی است جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بابت وضعیت در مرز بلاروس-لهستان به شدت نگران است و در همین راستا واشنگتن با مینسک و مسکو تماس هایی داشته است.

همچنین، وی مدعی شد که آمریکا در مورد وضعیت اوکراین هم با مقامات روسیه گفتگو کرده و به آنها اطلاع داده که اقدامات تهاجمی مسکو یک نگرانی جدی است.

پیشتر، «والنتین ریباکوف» نماینده دائم بلاروس در سازمان ملل نسبت به هرگونه ماجراجویی نظامی غرب در مرز با کشورش هشدار داده و گفته بود ادامه این روند می‌تواند منجر به ایجاد یک تراژدی غم انگیز شود.

گفته می شود که لهستان، لیتوانی و حتی اوکراین به بهانه مقابله با سیل پناهجویان، تجهیزات نظامی در مرز با بلاروس مستقر کرده اند.

دولت مینسک متهم است که در انتقام از تحریم های اتحادیه اروپا، مسیری امن برای مهاجرت غیرقانونی و تجمع پناهجویان در مرز لهستان و لیتوانی ایجاد کرده است.

اما بلاروس با رد تمام این اتهام‌ها، اعلام کرد به‌ دلیل کمبود منابع ناشی از تحریم‌های اروپا علیه این کشور، دیگر نمی‌تواند جلوی مهاجرت غیرقانونی را بگیرد.

کد خبر 5350239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha