همزمان با پیشروی نیروهای ارتش یمن؛

حداقل چهار یمنی در حملات هوایی ائتلاف سعودی به شهادت رسیدند

حداقل چهار یمنی در حملات هوایی ائتلاف سعودی به شهادت رسیدند

جنگنده‌های ائتلاف سعودی، خودروی غیر نظامی در شهر مرخه العلیا واقع در استان شبوه یمن را هدف قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، جنگنده‌های ائتلاف سعودی، خودروی غیر نظامی در شهر مرخه العلیا واقع در استان شبوه یمن را هدف قرار دادند که در اثر این حمله هوایی حداقل چهار غیر نظامی به شهادت رسیدند.

گفته شده در حمله هوایی جنگنده‌های سعودی همچنین دو نفر دیگر نیز زخمی شدند.

جنگنده‌های سعودی علاوه بر شبوه، مناطقی از شهر الجوبه واقع در استان مأرب را نیز بمباران کردند و در استان الحدیده نیز، روستای الرون واقع در غرب شهر «حیس» هدف بمباران ائتلاف سعودی قرار گرفت.

بمباران مناطق مختلفی از یمن از سوی جنگنده‌های ائتلاف سعودی همزمان با آن انجام شده که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با عقب نشینی متجاوزان از ساحل غربی یمن، حدود ۷۰۰ کیلومتر در استان الحدیده پیشروی کرده‌اند.

برخی منابع به المیادین اعلام کردند: عقب نشینی نیروهای ائتلاف از ساحل غربی یمن به سبب نگرانی آمریکا و امارات از روند تحولات مأرب است. ائتلاف پس از اینکه دریافت که آزادسازی ساحل غربی راهبرد پس از آزادسازی مارب است، عقب نشست.

این منابع افزودند: نیروهای ائتلاف سعودی در حال سر و سامان دادن به اوضاع خود در جنوب در راستای پیشگیری از شکست نظامی کوبنده هستند. ائتلاف تحت سرکردگی سعودی همه نیروهای خود از جمله نیروهای طارق صالح را از ساحل به سمت عدن عقب کشیده است.

منابع مذکور بیان کردند: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر کل ساحل مسلط شده‌اند و هم اکنون رویارویی در منطقه الخوخه و حیس است.

این منابع تاکید کردند: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ساحل غربی یمن ۷۰۰ کیلومتر پیشروی کرده‌اند. کل استان الحدیده به استثنای منطقه الخوخه که احتمال امروز آزاد خواهد شد، از لوث متجاوزان پاکسازی شده است.

کد خبر 5351024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha