۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۰۴

مصوبات جلسه شورای شهر شیراز؛

شیوه آبیاری باغ‌های شیراز بازنگری می شود/بهینه سازی قنوات شیراز

 شیوه آبیاری باغ‌های شیراز بازنگری می شود/بهینه سازی قنوات شیراز

شیراز- بیست و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز برگزار و نمایندگان مردم در پارلمان محلی نسبت به تصویب قوانین شهری پرداختند و طبق آن شیوه آبیاری باغ‌های شیراز بازنگری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز عصر یکشنبه در حالی برگزار شد که محمد طاهری رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود گفت: تدوین فهرستی از پروژه‌ها به صورت مجزا در هر کمیسیون و ارائه دادن آنها به مردم نجیب شیراز که شاید تداعی وعده‌های قطعی برای اجرای آنها را داشته، قبل از تصویب همه برنامه‌های شورا در صحن، امری در چارچوب قواعد مهندسی و برنامه ریزی است.

وی ادامه داد: تاکید می‌کنم، این شوراست که پروژه‌ها را تصویب می‌کند و نه صرفاً یک کمیسیون فلذا قراردادن فهرست بلند بالایی که یک سویه تنها کالبد شهر در آنها توجه شده و همزمان به همه بندهای رویکردهای شورای ششم متوجه نیستند، سبب خواهد شد تا شورا در بی راهه قرار گیرد.

طاهری افزود: اعضای شورا بایستی نسبت به تدوین برنامه‌های سه ساله خود که یعنی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ اقدام نمایند بطوریکه عملاً ۱۰۰ روز سال ۱۴۰۴ را باید برای برداشت نتایج پیش بینی کرد. این در حالی است که متمم بودجه سال ۱۴۰۰ عنقریب توسط شهرداری تنظیم و ارائه خواهد شد.

او افزود: جناب شهردار، حسابداری اعتبارات را از حسابداری هزینه خود جدا کنید، یعنی در دو سازمان جدا قرار دهید.

مصوبات شورای اسلامی شهر شیراز

شورائیان مصوب کردند که شهرداری شیراز مکلف است از محل ردیف اعتباری بهینه سازی و احیا قنوات در سطح شهر، نسبت به کف سازی قنات منصورآباد (با بتن) اقدام و گزارش اقدامات صورت گرفته را طی دو ماه آینده به شورا ارائه نماید.

در ادامه اعضای شورای شهر شیراز شهرداری را مکلف کردند نسبت به تهیه دستورالعمل بازنگری شیوه آبیاری باغ‌های شیراز اقدام و نتیجه را طی گزارشی ظرف مدت یک ماه به شورای اسلامی شهر شیراز ارائه کند.

در ادامه شهرداری مکلف است پس از وصول جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰، در صورت عدم پرداخت عوارض مربوطه (عوارض ساختمانی تخلف صورت یافته) توسط مؤدی حداکثر ظرف مدت شش ماه، موضوع مطالبه عوارض را به کمیسیون ماده ۷۷ ارجاع و پس از اخذ رأی مربوطه و بلافاصله پس از قطعی شدن آن، از طریق اجراییه ثبت نسبت به وصول عوارض اقدام و پیگیری لازم را انجام دهد.

کد خبر 5351743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha