۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۴۸

همزمان با میلاد امام حسن عسکری؛

۵۲ زندانی با همت شورای حل اختلاف تهران آزاد شدند

 ۵۲ زندانی با همت شورای حل اختلاف تهران آزاد شدند

همزمان با سالروز میلاد امام حسن عسکری آئین گلریزان آزادسازی ۵۲ نفر از زندانیان نیازمند با همت شورای حل اختلاف استان تهران، هدایای خیرین و مددکاری سازمان زندان‌های استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم گل‌ریزان آزادسازی ۵۲ نفر از زندانیان نیازمند با تلاش‌های بسیار شورای حل اختلاف استان تهران، کمک‌های خیرین و مددکاری سازمان زندان‌ها با حضور حجت الاسلام والمسلمین آذرشین فام معاون آموزشی و فرهنگی مرکز توسعه حل اختلاف، حجت الاسلام والمسلمین فیروزجایی معاون دادستان استان تهران در امور زندان‌ها، قربانیان معاون قضائی اجرایی، عمومی و اجرای احکام شوراها و شعب شورایی مستقر در دادسراها و سرپرست مجتمع شهید کچویی شورای حل اختلاف تهران، فتحی معاون مدیر کل زندان‌های استان تهران، مرزدارانی رئیس ندامتگاه تهران بزرگ و دیگر مقامات و مسئولین قضائی در محل ندامتگاه تهران بزرگ برگزار گردید.

در ابتدای مراسم حجت الاسلام فیروزجایی ضمن عرض تبریک ولادت با سعادت امام حسن عسکری (ع) و خیر مقدم گزارش جامعی از آمار و شرایط زندانیانی که امروز آزاد می‌شوند و احد از ایشان از سال ۱۳۸۲ در حبس به سر می‌برد و با کمک خیرین و گذشت شاکی خصوصی موجبات آزادی ایشان فراهم آمد، ارائه کردند.

در ادامه حجت الاسلام آذرشین فام ضمن تشکر و قدردانی از زحمات اعضا شورای حل اختلاف مستقر در زندان تهران بزرگ که با مساعدت مسئولین شورای حل اختلاف استان تهران شرایط استخلاص این مددجویان را فراهم آوردند فرمودند: حضور مددجو در زندان نه فقط برای خود زندانی بلکه مشکلاتی را برای دیگران از جمله خانواده ایشان و دهها نفر دیگر خصوصاً به جهت اجتماعی و آبرویی پدید می‌آورد که با این تلاش‌هایی که می‌شود این مسائل نیز مرتفع گردد. امیدواریم خداوند توفیقات همه عزیزان را روز افزون بگرداند.

در ادامه برنامه فتحی معاون مدیر کل سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان تهران از تلاش‌ها و مساعدت‌های آقای دکتر مهدوی معاون قضائی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان تهران و آقای قربانیان به جهت کمک و مساعدتی که در کار آزادی زندانیان داشته اند تشکر و قدردانی کردند.

پس از ایشان آقای قربانیان معاون قضائی اجرایی، عمومی و اجرای احکام شوراها و شعب شورایی مستقر در دادسراها و سرپرست مجتمع شهید کچویی شورای حل اختلاف تهران ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسن عسکری (ع) و تشکر از مقامات و مسئولین حاضر به ویژه اعضا ۵ شعبه ویژه شورای حل اختلاف مستقر در ندامتگاه تهران بزرگ فرمودند با توجه به اینکه در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ معادل تمام سال ۱۳۹۹ آزادی زندانی داشته ایم امیدواریم تا پایان سال با برنامه ریزی منسجم به بالاترین سطح کشور از جهت آزادی زندانی برسیم و همچنین با توجه به آنکه در نیمه اول سال ۳۰ نفر محکوم قصاص نفس را آزاد کردیم بتوانیم تا پایان سال ۶۰-۷۰ نفر از محکومین قصاص نفس را رضایت بگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنانشان با ذکر مصائب و مشکلات زندانی و شرایط زندان و توجه قضات به این شرایط گفتند شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان تلاش وافر دارند تا آنجا که ممکن است نسبت به برقراری صلح و سازش با گذشت شکات خصوصی یا رد مال محکومین نیازمند توسط خیرین گرانقدر و ستاد دیه اقدام کنند بدین ترتیب است که امروز می‌توانیم ۵۲ نفر مددجو را آزاد کنیم. امیدواریم در آینده با فرهنگ سازی در جامعه تعداد بیشتری از مددجویان نیازمند را که شرایط آزادی طبق قوانین و مقررات را دارند با پرداخت دین و محکوم به آنها آزاد شوند.

کد خبر 5352162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha