۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۷:۳۷

رئیس سازمان صمت استان قم خبر داد؛

بازگشت ۱۹ واحد راکد صنعتی قم به مدار تولید در سال جاری

بازگشت ۱۹ واحد راکد صنعتی قم به مدار تولید در سال جاری

قم- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی گفت: از ابتدای امسال ۱۹ واحد راکد صنعتی با اشتغال ۱۹۸ نفر به مدار تولید بازگشته‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود سیجانی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان عنوان کرد: طبق برنامه هدف گذاری استان باید تا پایان سال ۳۷و احد راکد صنعتی تا پایان سال جاری احیا شود و از ابتدای امسال ۱۹ واحد راکد صنعتی با اشتغال ۱۹۸ نفر به مدار تولید بازگشته است.

وی بیان کرد: طی هفت ماه گذشته ۷۸ فقره پروانه بهره برداری ایجادی با ۷ هزار و ۹۲۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال زایی ۲ هزار و ۵۸۵ نفر صادر شده است.

رئیس سازمان صمت استان قم با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۷۹۵ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌های عامل در سه بخش کشاورزی، صنعتی و گردشگری به مرحله پرداخت رسیده و از این نظر قم در رتبه چهارم کشور قرار دارد، ادامه داد: کارگروه ستاد تسهیل یکی از کارگروه‌هایی است که دارای عقبه قدرتمند ملی و استانی در خصوص اجرایی شدن مصوبات آن در سه بخش گردشگری، صنعت و کشاورزی است.

وی با تاکید بر پیگیری ۹۵ درصدی مصوبات کارگروه استانی ستاد تسهیل قم در داخل استان گفت: اگر مصوبه‌ای امکان اجرایی شدن در استان را دارا نباشد به کارگروه ملی ارجاع داده می‌شود.

سیجانی با بیان اینکه در طی هفت ماه گذشته، در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ۳۱۰ مصوبه تصویب که از این بین ۵۸ درصد اجرایی شده است، افزود: بقیه مصوبات نیز در روال قانونی خود قرار دارد و در این کارگروه ۹ واحد صنعتی برای دریافت تسهیلات و سرمایه در گردش به میزان ۱۳۵ میلیارد تومان نیز به تازگی به بانک‌های عامل استان معرفی شده است.

کد خبر 5353564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha