۲۷ آبان ۱۴۰۰، ۲۱:۵۵

به همت سپاه خراسان شمالی؛

معتادان پس از ترک رها نخواهند شد / ایجاد اشتغال برای بهبودیافتگان

معتادان پس از ترک رها نخواهند شد / ایجاد اشتغال برای بهبودیافتگان

بجنورد- معاون اجتماعی سپاه خراسان شمالی از اجرای طرح اشتغال زایی برای معتادان بهبودیافته خبر داد و گفت: معتادان پس از ترک طی مدت ۴ ماه به صورت رایگان به مرکز مهارت آموزی منتقل خواهند شد.

هادی حسن دوست در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی کمپ‌های اجباری مدت زمان کم ماندگاری معتاد در آنجا است زیرا عمده معتادین متجاهر واقع در سطح شهر که مشکلات و آسیب‌های بسیاری از جمله زباله گردی را به وجود می‌آورند افراد معتاد به مواد مخدر صنعتی هستند.

معاون اجتماعی سپاه خراسان شمالی ادامه داد: پروسه ترک اعتیاد صنعتی نیز نیازمند گذراندن حداقل چهار ماه تحت مراقبت‌های سنگین روانشناسی و مددکاری است تا درمان کامل شده و فرد زمینه بازگشتش به جامعه فراهم شود.

وی افزود: پس از ترک اعتیاد باید وارد فازهای بعدی از جمله مشاوره‌های مستمر روان شناسی، حمایت از خانواده بهبود یافته، مهارت آموزی و نهایتاً اشتغال شد اما کمپ‌های اجباری امکان نگهداری بلند مدت و طی شدن این پروسه را ندارند و صرفاً مسؤلیت سم زدایی در این مراکز محقق خواهد شد؛ به این ترتیب پروسه‌های روان شناسی و مددکاری، صیانت از بهبودی و مهارت آموزی و حمایت‌های خانوادگی و اشتغال در این کمپ‌ها محقق نمی‌شود.

حسن دوست گفت: جهت برون رفت از این مسئله معاونت اجتماعی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) در قالب حمایت از بخش خصوصی فعال در عرصه درمان اعتیاد و پیوند بین دو مرکز ماده ۱۵و۱۶ اقدام به تسریع در واگذاری کمپ اجباری لنگر به تیم مدیریت مرکز جامع ترک و باز توانی اعتیاد پادگان قدس اسفراین نموده است.

معاون اجتماعی سپاه خراسان شمالی تصریح کرد: برنامه جامع و عملیاتی سپاه این است تا با حمایت بخش خصوصی بین کمپ اجباری لنگر و مرکز اختیاری ترک اعتیاد بهشت گمشده ارتباط برقرار کرده و معتادین متجاهر بعد از انتقال به کمپ لنگر و سم زدایی ادامه روند درمان و حمایت خود را در قالب یک دوره جامع ۴ ماهه در مرکز جامع ترک و باز توانی بهشت گمشده سپری کنند.

وی افزود: با این طرح در گام نخست معتادین متجاهر و زباله گردها توسط متولیان امر به کمپ لنگر منتقل شده و بعد از حضور اجباری در مدت زمان کوتاهی در این مرکز و سم زدایی ابتدایی، جهت گذراندن پروسه‌های مهارت آموزی، سبک زندگی سالم اجتماعی، حمایت‌های خانوادگی و مددکاری و اشتغال به کمپ اختیاری بهشت گمشده منتقل خواهند شد.

حسن دوست در انتها گفت: کلیه خدماتی که در مرکز جامع ترک اعتیاد پادگان قدس طی حضور چهار ماهه در اختیار معتادین قرار خواهد گرفت رایگان بوده و از افراد وجهی دریافت نمی‌شود.

کد خبر 5355243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • عباس IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      0 0
      سلام از مسئولین محترم خواهشمندم که یک فکری برای برادر ما کنند پدر ومادر پیری دارم که برادرم وسایل خانه را می فروشد ومواد میکشد به کلانتری و بهزیستی مراجعه کردیم ولی متاسفانه اورا به کمپ دولتی ترک اجباری قلعه شور معرفی نکردند کمپ های شخصی هم بردیم دوماه.ششماه.ولی بی فایده بود خواهشمندم یک فکری نیس
    • عباس IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      0 0
      سلام خواهشمندم اگر کمپ دولتی ترک اجباری قلعه شور جا دارد برادرم را به آنجا ببرید که روز به روز اعتیادش بیشتر می شودوهر چه وسایل هست می فروشد با تشکر