۲۷ آبان ۱۴۰۰، ۲۳:۲۳

رئیس جمهور:

مسئله پسماند روی از سوی استانداری و وزارت صمت پیگیری می شود

مسئله پسماند روی از سوی استانداری و وزارت صمت پیگیری می شود

زنجان-رئیس جمهور گفت: مقرر شده است تا مسئله پسماند روی از سوی استانداری و وزارت صمت پیگیری شود و این موارد از مصوبات سفر است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان گفت: مساله کیک‌ها و پسماند روی را در سفری که ریاست قوه قضائیه را برعهده داشتم با توجه به اینکه دغدغه مردم زنجان بود، در این زمینه مشکل داشتند، بررسی کردم که سه اقدام مهار کردن پسماندها، جایابی و تعیین تکلیف انجام شده بود.

وی با یادآوری اینکه محل جدید دپوی پسماند روی در زنجان تعیین تکلیف شد، ادامه داد: این ثروت متعلق به مردم زنجان بوده و اگر قرار باشد پیگیری‌های لازم در این‌خصوص تداوم نداشته باشد، مردم همچنان در این رابطه رنج خواهند کشید.

رئیسی با تاکید بر اینکه اگر تعیین تکلیف پسماندها ادامه پیدا نکند همچنان مردم از این موضوع رنج می‌برند، افزود: این پسماند باید به یک شرکت واگذار شود اما در هر صورت این ثروت متعلق به مردم بوده و باید برای مردم باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه مسئله اصلی ما در هر نوع سرمایه‌گذاری، سلامت مردم است، گفت: فراموش نکنیم که هر توسعه‌یافتگی و کار صنعتی باید فرع محیط‌زیست باشد، به همین خاطر انتظار داریم حفظ جان انسان‌ها باید در اولویت قرار گیرد. هر توسعه یافتگی و فعالیت صنعتی، مساله اول توجه به محیط زیست، حفظ و صیانت از جان مردم است.

رئیسی با بیان اینکه امروز توفیق داشتم که در بازدیدها و جلسات مختلف مسائل استان که دغدغه مردم زنجان و مسئولان است و در گذشته هم مورد بررسی قرار گرفته بود را پیگیری کنم، متذکر شد: بازدیدهایی که امروز انجام شد به مسئول مربوطه تکلیف شد تا در اسرع وقت شرکت یا قرارگاه سازندگی مأموریت پیدا کند تا این مهم به نفع مردم زنجان تبدیل به ثروت شود.

رئیس جمهوری ادامه داد: بی توجهی یا کم توجهی به این مهم موجب شده است با برخی از امراض مواجه باشیم، ما توسعه یافتگی را می‌خواهیم و صنایع ضروری حتماً باید فعال باشد و در کنار این مهم مساله اول ما محیط زیست و حفظ جان انسان‌ها است.

لزوم توجه به مشکل تعاونی‌های مسکن در زنجان

وی در خصوص سوال رسانه‌ها مبنی بر لزوم حل مشکلات چند ساله برخی تعاونی‌های مسکن در زنجان هم گفت: در طول مسیر حرکت از فرودگاه به سمت شهر، اجتماعاتی از مردم بود که خواسته‌های آنها رفع مشکلاتشان در حوزه تعاونی‌های مشکل‌دار بود.

رئیسی با تاکید بر اینکه مقرر شد این مسائل توسط استاندار و مسئولان ذیربط در استان پیگیری و در صورتی که به نقطه روشنی در این خصوص رسیدند، مردم را در جریان بگذارند، افزود: چون در این دولت برنامه ما این است که اگر مسئله‌ای مورد پیگیری قرار می‌گیرد بصورت شفاف با مردم در میان گذاشته شود.

رئیس جمهوری با بیان اینکه شیوه شورای اداری را با آنچه که تاکنون بوده است، متفاوت کرده ایم، اظهار داشت: نمایندگان و وزرا مسائل و خواسته‌های مردم را در شورای اداری مطرح، بررسی و قول‌هایی را هم که می‌دهند، مطرح می‌کنند، چون با این روش مردم در جریان امور قرار می‌گیرند.

رئیسی با تاکید بر اینکه، در معاونت ریاست جمهوری هم، پیگیری مصوبات سفر را محور کارها قرار دادیم، گفت: انشاالله استاندار زنجان، پس از پیگیری‌های لازم، پاسخ شفاف را به مردم اعلام می‌کند و با توجه به شرایطی که کرونا به وجود آورده است، نتوانستیم در این سفر در اجتماع مردم زنجان حضور داشته باشیم.

رئیس‌جمهور با ابراز امیدواری از حل شدن موضوع اشتغال و پروژه‌های نیمه‌تمام در استان زنجان، تاکید کرد: بدون شک یکی از اولویت‌های امروز دولت، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است و این موضوع باید به جد پیگیری شود.

کد خبر 5355274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha