۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۸:۳۷

کریمی در گفتگو با مهر:

کارشکنی مدیران روحانی در کار رئیسی/ انتظار معجزه نداشته باشیم

کارشکنی مدیران روحانی در کار رئیسی/ انتظار معجزه نداشته باشیم

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: در برخی از بخش‌ها هنوز مدیران دولت روحانی مشغول به کار هستند که بسیاری از این مدیران هیچ انگیزه‌ای برای همکاری با دولت ندارند و کارشکنی می‌کنند.

علی اکبر کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به اظهارات اخیر اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه رئیسی باید گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دولت را ارائه دهد، گفت: گزارش دولت‌ها در ظرف زمانی کوتاه‌مدت از آغاز به کارشان موضوعی است که در دهه‌های اخیر در عالم سیاست و در برخی از کشورهای غربی باب شده است و در کشور ما هم روسای جمهور در دوره‌های گذشته چنین وعده‌هایی داده بودند که برخی از آنان به وعده‌های خود عمل کردند اما برخی هم گزارشی از عملکرد خود ارائه ندادند. بنابراین ارائه گزارش عملکرد دولت‌ها فی‌نفسه مسئله بسیار خوبی است و خوب است که دولت‌ها گزارشی درباره اقدامات و برنامه‌های پیش روی خود به مردم ارائه دهند.

وی با اشاره به عملکرد بسیار خوب دولت سیزدهم از زمانی که آغاز به کار کرده است، بیان کرد: به اعتقاد بنده رئیس جمهور اگر بخواهد گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دولت را ارائه دهد، فهرستی بلندبالا از اقدامات مفید و موثر دولت وجود دارد و این دولت تاکنون کارنامه بسیار خوبی داشته است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در عین حال، ما از دولت انتظار داریم که در ماه‌های ابتدایی خود تمام توان و تاکیدش را برای چیدمان درست تیم کاری خود در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و استان‌ها بگذارد تا هرچه سریع‌تر ترکیب دولت کامل شود. همچنین مسائل اولویت دار کشور مانند ساماندهی وضعیت بازار، تنظیم بازار، جلوگیری از تورم و تلاش برای بهبود معیشت مردم حتماً باید از سوی دولتمردان به صورت جدی دنبال شود.

کریمی ادامه داد: البته دولت سیزدهم شرایط اطمینان بخشی را به خصوص در زمینه ذخایر کالاهای اساسی به وجود آورده است چرا که در ابتدای دولت سیزدهم وضعیت نگران‌کننده‌ای در این زمینه داشت، اما الان به وضعیت خوبی از لحاظ ذخایر کالاهای اساسی دست یافتیم.

وی اظهار داشت: اطلاع‌رسانی دولت درباره اقداماتش می‌تواند برای همراه کردن افکار عمومی و مردم موثر باشد. حتی در این راستا قرار بر این شد که تعامل و ارتباط رئیس‌جمهور و دولت با مجلس هم افزایش پیدا کند و در اولین فرصت قرار بر این است که رئیس جمهور برای ارائه گزارش کاری و استماع نظرات نمایندگان جلسه مشترک بین دولت و مجلس برگزار کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته هیچ فردی نباید توقع داشته باشد که مشکلات عدیده کشور که محصول دولت سابق است، یک شبه حل و فصل شود.

کریمی تصریح کرد: همچنین بخشی از مشکلات ما به ساختارهای اقتصادی کشور بازمی‌گردد که باید در طی بازه زمانی بلندمدت مرتفع شود. یکسری از مشکلات هم ناشی از عملکرد سوء دولت گذشته است که خسارات سنگینی را به اقتصاد کشورمان وارد کرده است. این مشکلات در چند روز و چند ماه حل و فصل نمی‌شود.

وی گفت: از سوی دیگر باید به این مسئله توجه کرد که دولت سیزدهم هنوز به طور کامل مستقر نشده است و در برخی از بخش‌ها هنوز مدیران دولتِ روحانی مشغول به کار هستند که بسیاری از این مدیران هیچ انگیزه‌ای برای همکاری با دولت رئیسی ندارند و حتی کارشکنی هم می‌کنند. بر این اساس نباید در این مدت کوتاه از عمر دولت سیزدهم، از آنان انتظار معجزه را داشته باشیم.

کد خبر 5355835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مردم IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      15 7
      ناکارآمدی ها دوباره افتاد گردن دولت قبل .
      • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
        2 1
        مگه شک داشتی ناکارمدی ها مربوط به دولت قبل است؟
      • مردم واقعی IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
        2 1
        اینو بخون بعد حرف بی منطق بزن: رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: تا سال ۱۴۰۵ دولت باید ۵۳۵ هزار میلیارد تومان اصل و سود اوراق دولت قبل را پرداخت کند.
      • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
        1 1
        یعنی شما در ۸ سال دولت روحانی خواب بودید؟؟؟
    • عمله IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      16 7
      تا دیروز میگفتند اگه ما باشیم همچی درست میشه حالا که به قدرت رسیدن بهانه های رنگارنگ میارن برا مردم. عجب
      • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
        2 1
        بهانه چیه؟ کلی استقراض کردید از بانک کلی دولت جدید باید بدهکاری شما رو بده طلبکار هم شدید؟
      • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
        2 1
        اول درست بخون بعد نظرات انبوه بفرست و به خودت لایک تقلبی بده گفته در عرض این 100 وز نمیشه توقع معجره داشت که با حجم خرابکاری دولت قبل حرف کاملا درستی است
    • م ک IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      15 5
      این دیگه بهانه خیلی بدیه! خب اگه بعضی مدیرا همکاری نمی کنن، دولت عوضشون کنه‌. کاری نداره که!
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      14 7
      عروس نمی تونه برقصه میگه زمین کج است پالس اشتباه ندیدم به مردم خوشبختانه امروزه مردم ایران از شعور سیاسی بالایی برخوردارند کارکنید ومشکل مردم وکشور را حل کنید تا به. حال لبه میدان بودید میگفتید لنگش کن حالا ببینم مدعیان چه کار میکنند
      • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
        3 2
        بله مردم شعور دارند که تَکراری ها رو کنار زدن
    • س IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      16 7
      عمده مشکلات مربوط به نمایندگان است
    • علیرضا IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      13 7
      دروغ و فریبکاری کافیه؟ مردم انتظار معجزه ندارند فقط غارت نکنید و تقصیرها را گردن این و آن نیندازید. مسولین از دولت روحانی هستند ؛ تقصیر ملت هست؟؟ عوض کنید آقا. دیگه مجلس همسو با رهبر معظم ؛ دولت همسو شورای نگهبان و ائمه جمعه همسو . پس مشکل کیه و کجاست ؟ پراید 6 میلیونی شده نزدیک 200 میلیون خجالت دار
      • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
        3 2
        دروغگو شمایید که با بزک برجام کشور رو به دره بردید هنوز طلبکارید 8 سال خراب کردید می خواید تو 100 رو درست بشه؟
    • کارشناس IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      7 17
      در بعضی بخشها نه در همه بخشها مدیران بی عرضه و لیبرال روحانی مشغول کار هستند و ما واقعا متعجبیم که انتخابات ریاست جمهوری برای چه بود ؟
    • 123 IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      2 6
      این حرفها چیه که مدیران قبلی و بعدی راه انداختید تا ادم های موردنظر خودتون رو که بعضا فاقد تجربه هستند وارد سیستم کنید و رسوب کنند و فقط حقوق بگیرند و مشکلات رو بیشتر کنند. نماینده محترم خیلی از این مدیران که اغلب کارمند ثابت ادارات هستند بر اساس ضوابط انتصاب و اخذ استعلامات لازم منصوب شدند..
    • 123 IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      13 5
      این حرفها چیه که مدیران قبلی و بعدی راه انداختید تا ادم های موردنظر خودتون رو که بعضا فاقد تجربه هستند وارد سیستم کنید و رسوب کنند و فقط حقوق بگیرند و مشکلات رو بیشتر کنند. نماینده محترم خیلی از این مدیران که اغلب کارمند ثابت ادارات هستند بر اساس ضوابط انتصاب و اخذ استعلامات لازم منصوب شدند..
      • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
        2 0
        اگه مدیران قبلی تخصص داشتن که وضع این نبود
    • جلالی IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      13 7
      باید با تاسف گفت ،که خانه از پای بست ویران است، همین نماینده مجلس کنونی اراک، تا به حال چه اقدامی توانسته که انجام دهد؟ بجز حرف زدن ،آیا اقدامی داشته ؟ مدیران را چه کسانی تایید منصوب کرده اند؟ آیا اینان از خارج آمده اند؟
    • ایرانی IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      1 5
      چقدر خوبه آدم شرف داشته باشه جناب آقای کریمی
      • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
        2 2
        آره مخصوصا تَکراری ها
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      8 1
      این رو درست میگه در سازمان ها مدیران میانی که بیشتر لیبرال هستند وبصورت مویرگی عمل میکنند خیلی سنگ اندازی می کنند
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      2 6
      عوض کردن این افراد که کاری ندارد، شاید هم برای بهانه خوب باشد
    • محمد IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      1 1
      تا وقتیکه شعاری جلو برویم، استراتژی نداشته باشیم، متناسب با رویکرد انقلابی و اسلامی در تمامی حوزه ها وارکان و اجزای مرتبط با آنها و بدون اصلاحات اساسی ساختاری پیش نرویم و مصلحت ها را جایگزین اصول علمی و عملی و نجاتبخش کنیم از کنده نظامات غیرهمسو و باقیمانده از ادوار گذشته دودی بلند نخواهد شد.
    • ناشناس IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      1 9
      حالا که می دونند کاری بلد نیستند و از دستشون بر نمی آد ، می خواهند بگذارند گردن روحانی ،
      • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
        3 2
        فکر کردی با این حرفا می تونی خسارت روحانی و نابودی اقتصاد توسط او را کتمان کنی؟
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      2 7
      همتون يکي از يکي ناکارآمدترين سالهاست دارين دروغ ميگين ديگه حناتون رنگي نداره ملت ديگه اميدي ندارن
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      7 0
      این مدیران سریعا باید از متن دولت انقلابی کنار گذاشته شوند.
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      7 0
      مارای دادیم که اقای رییسی مدیران را دوربریزدچرازوداین کارانجام نمیشود
    • اصغر IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      1 7
      شما نماینده هستی پس چطور این جناح تندرو سد راه روحانی بودند چیزی بیان نمی کردید حالا که مدیران آقای رییسی کار بلد نیستند وسواد آن جنانی هم ندارند مقصر باز روحانی است انصاف هم خوب چیزی است آقای نماینده
      • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
        2 2
        تندرو شمایید که دنبال مقصر برای بی کفایتی دولت روحانی هستید
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      1 5
      ننگ برشما نمایندگان دولت قبل وحال وهمه مدیران بیسواد بیرحم شعبده بازان هم نمیتونستن قیمت ارز را۹۰۰۰برابرکنن که شما هنرمنددن کردید قیمت ماشین وخانه راظرف فقط ۳سال۱۰برابرکردین واتش به خرمن جان وروح وروان ومعیشت مردم انداختین واقعا ازاخرت نمیترسین بااین حجم اه وناله مردم نگون بخت؟
      • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
        1 2
        ننگ بر شما که کشور رو به دره بردید زبان درازی می کنید
      • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
        0 0
        حرف دل خیلیهاست پخمگان بجای نخبگان چنبره زده اند روی همه چیز مردم قطعا اخرت غم انگیزی درانتظار همه مدیرانی هست که زندگی ومعیشت مردم رانابودکردند وباز ازمردم نگون بخت طلبکارنداین دولت ودولت قبل فرقی هم نداره چطور جواب حق الناس رامیدین وقتی این حجم از نارضایتی را ایجادکرده اید
    • مجید IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      1 4
      اقای وکیل الدوله‌ بر چه مبنایی از عملکرد بسیار خوب دولت تعریف میکنید حتی تغییرات مثبت ۱ درصدی در شرایط اقتصادی مردم نداشته ایم ورود وتزریق واکسن هم که مجاهدت خاصی نیاز نداشته وکرونا هم سیر خودش را طی میکند در موارد دیگر هم کشور قفل شده البته انتظاری با این شرایط فقدان در امد ارزی وتحریم نداریم
      • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
        1 2
        وکیل الدوله شمایید که خسارت محض برجام رو به کشور تحمیل کردید جالبه موفقیت واکسن رو هم می خواد منکر بشه تندرو بعد از انصاف هم دم می زنه دولت قدیم با میلیاردها بدهی تحویل دولت جدید داده شد همه چیز رو پیش خور کردن حالا فکر میکنن مردم فراموشکارن
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      1 1
      تا اینجا هم دولت جدید معجزه کرده دولت قبل با کلی بدهی و خسارت و تورم تحویل داده شد مردم روحانی و طرفدارانش رو فراموش نمی کنن که به کشور خسارت زدن درخواست داریم مدیرا دولت قبل سریعا عوض شوند
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      1 2
      اصلاح طلبان پرروی نجومی هستن به جای پاسخ به تَکرار و ویرانی کشور و حقوق نجومی و اختلاس و تورم 50 درصد و برجام و...طلبکار هم هستن!
      • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
        1 0
        بس کنید اصلاح طلل اصولگرا واقعا فکرمیکنین ابن چرندیات جز درمیان قماش خودتان خریداری داره همتون مثل همید اصلاح طلبان حرفهای قشنگ میزدند ودرظاهر مثل همه کشورها خواستار ارتباط بادنیا بودند اما درعمل ۱۸۰درجه متفاوت عمل کردن شما راستیها که درحرف وعمل با مردم خودتان ودنیا سرجنگ داریدساکت شید
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      0 1
      انشالله مدیران خدوم این دوره بتوانند برای دولت بعد باقیات صالحات به جای بگذارند واین سریال تکراری دیگر تکرار نشود به خدا این مردم گناه دارند مردم درتامین معیشت خود با مشکلات فراوان مواجه می باشند
    • سپهری IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      0 1
      آقای رئیسی این مدیران دولت گذشته کارشان را به نحو احسن انجام دادند و مملکت را به قهقرا بردند و برنامه های دشمن را در کشور پیاده کردند . شما چرا در دام آنها گرفتار شدید و به آنها بها دادید . مسئول بی تخصص حکایت سنگ نادانی است که تو چاه میاندازد . چاره کشور بکارگیری نیروی جوان و انقلابی و متخصص است