۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۲۰:۰۰

استاندار اردبیل تاکید کرد؛

لزوم اجرای طرح جامع گیلارلو برای احیای گردشگری شهرستان گرمی

لزوم اجرای طرح جامع گیلارلو برای احیای گردشگری شهرستان گرمی

گرمی - استاندار اردبیل گفت: طرح جامع گیلارلو می‌تواند محور گردشگری گرمی را متحول کرده و احیا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی عصر شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان گرمی با توجه به پروژه مهم گردشگری گیلارلو اظهار کرد: این پروژه به عنوان رینگ اصلی گردشگری منطقه با پیشرفت ۹۰ درصد در حال اجراست که ۷ دالان آن تاکنون در بخش زیرسازی و عملیات آسفالت‌ریزی به انجام رسیده و تلاش بر این است تا با پرداخت بخشی از بدهی به پیمانکاران تا ۲ ماه آینده به شکل کامل به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای عملیات آسفالت‌ریزی نیاز بوده که ۴ میلیارد تومان بنیاد علوی و ۶ میلیارد تومان از طریق منابع شهرستان تأمین شده تا این پروژه به شکل مطلوب پیشرفت داشته باشد.

استاندار اردبیل گفت: راه و شهرسازی استان با تأمین منابع مورد نیاز بخش عظیمی از پروژه را در ۵ دالان اجرا کرده و تا یک ماه آینده عملیات آسفالت‌ریزی آن با تلاش پیمانکار و تأمین نقدینگی به انجام می‌رسد.

عاملی افزود: با پرداخت منابع مورد نیاز از بخش اسناد خزانه قرار است علاوه بر آسفالت‌ریزی، سنگ فرش و چمن مصنوعی در این منطقه اجرایی شده تا گردشگران بتوانند از ظرفیت این منطقه در فصول مختلف استفاده کنند.

وی از معاون عمرانی خود خواست تا با تشکیل جلسه با همکاری میراث فرهنگی، شهرداری گرمی و آب منطقه‌ای نسبت به تعیین تکلیف مدیریت این پروژه اقدام مؤثر انجام شده تا جریان تولید ثروت در گیلارلو به نفع مردم منطقه به انجام برسد.

عاملی در مورد روشنایی این منطقه گردشگری خاطر نشان کرد: قرار شد تا شرکت توزیع برق استان به تعداد ۱۲۰ پایه فلزی تجهیزات روشنایی را نصب کند که یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار تاکنون پرداخت شده و ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز از طریق میراث فرهنگی تأمین خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: مقرر شد تا یک ماه آینده بحث روشنایی این محور گردشگری نیز به انجام رسیده تا پروژه به شکل کامل تحویل بهره‌برداران شود.

عاملی بیان کرد: باید طرح جامع گیلارلو به نحوی مدیریت شود تا شهرستان گرمی از مسیر گردشگری منتفع شده و جریان تولید ثروت در این منطقه به نفع اهالی به انجام برسد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: این طرح باید ظرفیت آن را داشته باشد تا از سایر مناطق گردشگران حداقل یک روز کامل را در این منطقه به شایستگی سپری کرده و علاوه بر گردشگران داخل استان، گردشگرانی از استان‌های همجوار نیز با حضور در این منطقه بتوانند از ظرفیت‌های عظیم گیلارلو در جهت گذران اوقات فراغت استفاده کنند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: اگر طرح جامع ایراد و اشکالی داشته باشد باید با دید مناسب رفع ایراد شده و با همکاری شورا، شهرداری و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی این منطقه گردشگری متحول شود.

کد خبر 5356595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha